موبایلتکنولوژی و دیجیتال

بررسی گوشی جی پلاس P10؛ ویژگی ها، قابلیت ها و نقاط قوت و ضعف

در این مقاله با بررسی گوشی جی پلاس p10 با شما هستیم، ایران یکی از کشورهایی است که در دهه‌های اخیر به شدت به محصولات تولید داخل متکی بوده و سیاست کشور در جهت کاهش هر چه بیشتر نیاز کشور‌ها و شرکت‌های خارجی و تولید محصولاتی است که بتوانیم تولید کنیم. در داخل کشور خودمان در ادامه با مجله نوبل همراه باشید.

این سیاست در برخی زمینه ها موفق و در برخی زمینه ها شکست خورده است. یکی از مصادیق ناموفق این دیدگاه، حوزه تولید تلفن همراه است که در آن چندین شرکت ایرانی با سرمایه کافی کار خود را برای تولید تلفن همراه و تبلت آغاز کرده اند، اما هیچ کدام نتوانستند حتی 10 درصد از آن را دریافت کنند. بازار تلفن همراه در ایران

علم و دانش ساخت تلفن همراه هوشمند روز به روز در حال پیشرفت است و کار با این فناوری در ایران که با مشکلات عدیده ای همراه است کار را کمی سخت می کند به همین دلیل گوشی های تولید داخل نتوانسته اند انجام دهند. بنابراین از نظر طراحی، قدرت و کیفیت. برای جلب نظر مثبت خریداران.

قیمت گوشی جی پلاس p10 64 گیگ
قیمت گوشی جی پلاس p10 64 گیگ

اما این به معنای توقف این روند نیست، همچنان سیاست ما در حوزه تلفن همراه این است که بتوانیم این محصول را در داخل تولید کنیم و سهم زیادی از بازار را در اختیار داشته باشیم که نمونه ای از این تفکر در «طرح حمایت از توسعه جامع» است. اکوسیستم موبایل توسعه بازار و فناوری تولید گوشی های هوشمند داخلی است که از ابتدای سال جاری توسط وزارت ارتباطات پیگیری شد و بر این اساس باید طی 5 سال 14 میلیون گوشی هوشمند داخلی تولید شود.

اگر گوشی ایرانی کیفیت خوبی داشته باشد مردم برای خرید آن مشکلی نخواهند داشت اما بزرگترین مشکل در حال حاضر این است که اولا مردم به کیفیت گوشی های ایرانی اعتماد ندارند و تجربیات بسیار بد آن را فراموش نکرده اند. خرید گوشی جی ال ایکس دوما گوشی ایرانی اسمه. جعلی است زیرا ایران فقط گوشی را مونتاژ می کند و علم و فناوری ساخت آن متعلق به ایران نیست.

ثالثاً مسئولان فقط ادعای حمایت از محصولات ایرانی را دارند اما در عمل هیچ حمایتی از این محصولات نمی شود. در حوزه تلفن همراه GLX روند مثبتی داشت اما کار این شرکت با ثبت قطعات وارداتی آن در گمرک به دلیل مقررات موقت گره خورد. او با تاخیر مواجه شد و نتوانست گوشی های پیش فروش شده خود را به موقع به مشتریان تحویل دهد.

مشخصات گوشی GPlus P10

صفحه نمایشLCD
ابعاد صفحه نمایش6.1 اینچ (~81.0 درصد نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن صفحه نمایش720 در 1560 پیکسل (~282 پیکسل در اینچ)
ابعاد بدنه157.9 در 74 در 8.9 میلی‌متری
وزن بدنه150 گرم
ساخت بدنهجلو شیشه ای – پشت و فریم پلاستیکی
سیم کارتدو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
سیستم عامل در زمان عرضهاندروید 10
رابط کاربرینامشخص
پردازندهUnisoc SC9863A (28 نانومتری)
پردازنده مرکزی8 هسته 1.6 گیگاهرتز Cortex-A55
پردازنده گرافیکیPowerVR GE8322
حافظه داخلی و رم32 گیگابایت با 2 گیگابایت رم
نوع حافظهeMMC 5.1
سنسورهای دوربین13 مگاپیکسل (لنز واید)
5 مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
2 مگاپیکسل (لنز تشخیص عمق)
قابلیت های دوربینفلاش LED
فیلمبرداری1080p@30fps
دوربین سلفی5 مگاپیکسل (لنز واید)
فیلمبرداری دوربین سلفی1080p@30fps
بلندگومونو
جک 3.5 میلی متری صدابله
باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت
شارژدهینامشخص
حسگرحسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج
فناوری شبکهGSM / HSPA / LTE
بلوتوثنسخه 4.2، پشتیبانی از A2DP
فناوری مکانیابی (GPS)بله با A-GPS, GLONASS
پشتیبانی از 5Gخیر
رادیونامشخص
USBUSB Type C
رنگ هاآبی، مشکی

اما داستان جی پلاس فرق می کند، گوشی های این برند در چین تولید می شوند و اصلا ایرانی نیستند. در واقع جی پلاس تمام تلاش های تولیدی را رها کرده و فقط از چین گوشی موبایل سفارش می دهد و محصول را آماده دریافت می کند، حالا نمی دانم باید گفت این گوشی ها ایرانی هستند یا چینی؟

یکی از جدیدترین محصولات جی پلاس مدل P10 است که در حال بررسی گوشی جی پلاس p10 هستیم و نسبت به رقبای خود گوشی اقتصادی و با مشخصات بهتری به حساب می آید. البته مشخصات این گوشی روی کاغذ خوب است و برای اینکه بدانید گوشی ایرانی چینی جی پلاس P10 واقعا ارزش خرید دارد یا خیر.

ساخت و طراحی با کیفیت

ظاهر و طراحی جی پلاس P10 تفاوت چندانی با مدل X10 که گران ترین گوشی شرکت جی پلاس محسوب می شود ندارد. طراحی پشت گوشی، بدنه پلاستیکی، چینش ماژول دوربین و حتی بریدگی دراپی بالای نمایشگر این دو مدل شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

از جلو، یک قاب پلاستیکی نسبتاً ضخیم در اطراف صفحه نمایش دیده می شود که در پایین صفحه نمایش ضخامت بیشتری دارد. در بالای صفحه نمایش یک بریدگی قطره ای با حاشیه ضخیم وجود دارد که دوربین سلفی در آن قرار گرفته است.

وقتی به پشت گوشی نگاه می کنید، حسگر اثر انگشت فیزیکی در وسط بدنه خودنمایی می کند، در کنار آن، در سمت چپ پشت گوشی، یک ماژول دوربین کشیده با سه دوربین و یک LED وجود دارد. فلاش. در این ماژول دوربین اصلی با خط دایره ای روی لنز آن از سایر دوربین ها متمایز می شود و لوگوی جی پلاس در نیمه پایینی گوشی حک شده است.

در قاب سمت راست گوشی دکمه پاور و ولوم صدا و در قاب سمت چپ فقط سینی سیم کارت قرار دارد. در قاب پایینی گوشی، پورت شارژ USB-C، میکروفون و تک اسپیکر و در فریم بالایی تنها یک جک هدفون تعبیه شده است.

این گوشی بدنه تمام پلاستیکی دارد، قاب، قاب و پشت گوشی همگی از پلاستیک ساخته شده اند و طبیعتاً مقاومت چندانی ندارند. با این حال نمی توان انتظار داشت که یک گوشی ارزان قیمت بدنه شیشه ای یا آلومینیومی داشته باشد یا گواهی ضد آب یا گرد و غبار دریافت کند. این گوشی سایز نسبتا مناسب و سبکی دارد، اندازه آن نه بزرگ است و نه کوچک، ابعاد و وزن جی پلاس P10 به گونه ای است که همه افراد در هر سنی می توانند به راحتی با گوشی کار کنند. همچنین مقاومت آن به گونه ای است که به راحتی ضربه نمی خورد و مانند گوشی با غیرت ایرانی دوام می آورد.

نقد و بررسی تبلت بلک ویو تب 13؛ قابلیت ها، کیفیت ساخت و عملکرد
معایب گوشی جی پلاس p10
معایب گوشی جی پلاس p10

این مدل 157.9 میلی متر طول، 74 میلی متر عرض و 8.9 میلی متر ضخامت دارد. همچنین وزن گوشی حدود 150 گرم است که جی پلاس P10 را در رده گوشی های سبک بازار قرار می دهد.

نکته مهم در طراحی جی پلاس P10 پوشش پلاستیکی شفافی است که در پشت گوشی به چشم می خورد. روی قاب آبی رنگ این گوشی، یک پوشش پلاستیکی شفاف وجود دارد که نورهای محیط را در پشت جی پلاس P10 منعکس می کند. انعکاس نور در پشت گوشی به جذابیت آن می افزاید و به اندازه قاب های آینه ای آزاردهنده نیست، اما اثر انگشت روی قاب پلاستیکی باقی می ماند و کمی مشهود است.

در کل جی پلاس P10 از نظر طراحی هیچ نکته عجیب و خاصی ندارد. این مدل بسیار خوش دست و سبک بوده و بدنه پلاستیکی آن نسبت به نمونه های مشابه کیفیت بهتری دارد. این مدل در رنگ های مشکی، سرمه ای و سفید ساخته شده است که رنگ های متنوعی دارند، مدل سفید را داشتیم که در اصل آبی یخی است اما به رنگ سفید به فروش می رسد.

نمایشگر Gplus P10

جی پلاس از صفحه نمایش LCD ساده و معمولی 6.8 اینچی در گوشی P10 استفاده می کند که کیفیت معمولی دارد. این نمایشگر از رزولوشن 1560 در 720 بهره می برد که برای یک گوشی مقرون به صرفه کاملاً مناسب است. این صفحه نمایش 60 هرتزی دارای 283 پیکسل در اینچ است که تصاویر روی صفحه نمایش را مناسب و قابل قبول می کند.

نمی توان گفت این گوشی صفحه نمایش باکیفیتی دارد اما قطعا شما را خوشحال خواهد کرد. نمایشگر جی پلاس P10 وضوح خوبی دارد و پنل آن همه رنگ ها را به خوبی نشان می دهد. رنگ سفید در صفحه نمایش این مدل به سمت آبی و رنگ ها به اصطلاح سرد هستند. برای رفع این مشکل باید در منوی Display رنگ ها را روی Warm قرار دهید. در این حالت رنگ ها عادی می شوند اما در The Standard رنگ آبی و سرد است.

همچنین می توانید در تنظیمات از گزینه Eye comfort استفاده کنید که بیشتر برای مطالعه استفاده می شود و رنگ ها گرم هستند.

روشنایی صفحه نمایش جی پلاس P10 نیز راضی کننده است، هرچند بهتر بود روشنایی صفحه نمایش کمی بیشتر می شد، اما در شرایط فعلی مشکلی برای کار با صفحه نمایش در اتاق یا بیرون حتی در زیر ندارید. نور مستقیم خورشید، و شما می توانید اجزای صفحه نمایش را به خوبی ببینید. نگاه کن

در مورد نمایشگر جی پلاس P10 واقعا حرفی برای گفتن باقی نمانده جز اینکه این صفحه نمایش بد نیست و کیفیت قابل قبولی دارد.

حسگر اثر انگشت و قفل تشخیص چهره

برای باز کردن قفل جی پلاس P10 می‌توانید از حسگر اثر انگشت و قفل چهره استفاده کنید، این دو ویژگی معمولاً در گوشی‌های P10 یافت نمی‌شوند و داشتن سنسور تشخیص چهره و قفل یک امتیاز مثبت برای جی پلاس P10 است.

حسگر اثرانگشت این مدل در پشت قرار گرفته است، البته در بسیاری از مدل های جدید حسگر اثرانگشت در کنار قرار می گیرد تا در هر حالتی موجود باشد، اما در این مدل سنسور در پشت گوشی و برای استفاده از آن باید گوشی را بچرخانید. از روی زمین بردارید.

برای تعریف حسگر اثر انگشت باید از منوی Security در قسمت تنظیمات استفاده کنید، زمان تعریف سنسور بسیار سریع است. لازم نیست زیاد نگران تعریف اثر انگشت باشید، حتی اگر مدام قسمتی از انگشت خود را روی سنسور لمس کنید، سنسور می پذیرد که کل انگشت شما را اسکن کند و کار تمام می شود!

قیمت گوشی جی پلاس p10 امروز
قیمت گوشی جی پلاس p10 امروز

دقت سنسور اثرانگشت برای بازکردن قفل گوشی بسیار مناسب است، اگر انگشت خود را درست روی سنسور بزنید قفل به سرعت باز می شود، البته سرعت آن زیاد نیست اما تاخیر زیادی هم ندارد و با توجه به قیمت گوشی و خطاهای بسیار کم آن باید گفت که از این سنسور بسیار راضی هستیم. اگر زاویه تماس اثر انگشت شما و سنسور کمی متفاوت باشد، سنسور قادر به تشخیص اثر انگشت نخواهد بود، اما اگر در مورد استفاده از سنسور احساس اضطراب می کنید، می توانید تقریبا بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

تا اینجا از مقاله بررسی گوشی جی پلاس p10 دانستیم که دوربین تشخیص چهره نیز بسیار خوب کار می کند، این گوشی تنها به یک ثانیه زمان نیاز دارد تا صورت شما را اسکن کند، سپس می توانید از قفل چهره برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

قفل تشخیص چهره هم خیلی اشتباه نیست، اگر صورت شما بدون مشکل جلوی دوربین سلفی قرار بگیرد، قفل به راحتی و با نیم ثانیه تاخیر باز می شود. البته این قفل نمی تواند صورت را با ماسک تشخیص دهد و با نشان دادن تصویر صورت باز نمی شود. اما یکی از نکات مهم در قفل تشخیص چهره این است که قفل در هنگام بسته بودن چشم یا به اصطلاح در خواب باز نمی شود، در این مدل می توان گفت که گوشی جی پلاس P10 قفل را شاید یک بار بیرون باز کند. از هر 10 بار با چشمان بسته نمی توان گفت که این قفل همیشه با چشمان بسته باز می شود، اما گاهی ممکن است این اتفاق بیفتد. در آزمایشات ما، قفل صورت دو بار با چشمان بسته باز شد، اما همانطور که گفتیم، این نسبت تقریباً یک از 10 تلاش است.

اندروید 10 در جی پلاس P10

جی پلاس پی 10 به اندروید 10 مجهز شده و رابط کاربری خاصی ندارد. به همین دلیل افرادی که تجربه کار با رابط کاربری سامسونگ یا شیائومی را دارند ممکن است ابتدا کمی با محیط این گوشی مشکل داشته باشند. اما رابط کاربری پی 10 یک اندروید تمیز و بدون هیچ گونه المان و اپلیکیشن اضافی است، یعنی این گوشی حتی در قسمت پخش کننده موسیقی و گالری از اپلیکیشن های خود گوگل استفاده می کند و پخش کننده موسیقی، پخش کننده ویدئو و گالری اختصاصی ندارد.

بررسی گوشی گوگل پیکسل 8 | مشخصات، دوربین و قیمت

رابط کاربری جی پلاس P10 ساده و در عین حال لانچر است. شاید بهتر باشد در گوشی هایی با این قیمت که سخت افزار ضعیفی دارند از اندروید خام استفاده شود که جی پلاس این کار را کرد، به نظر من اگر برخی اپلیکیشن ها و افکت ها به رابط کاربری اضافه می شد، سخت افزار گوشی قادر به پردازش آنها نبود.

اما در حال حاضر رابط کاربری بسیار ساده و سبک است و هیچ لگ یا مشکلی در آن وجود ندارد، هرچند سخت افزار گوشی ضعیف است، اما این ضعف در رابط کاربری دیده نمی شود، البته سرعت حرکت بین منوها کمی کند است. ، اما سیستم عامل هیچ اشکالی ندارد. و گوشی نیز مانند یک فرد غیور تمام تلاش خود را می کند تا با اندروید 10 ساده و سبک به خوبی کنار بیاید.

تمامی قسمت های رابط کاربری ساده و بدون آلودگی می باشد، نوار اعلان ها، منوی برنامه ها، قسمت تنظیمات و تمامی قسمت ها بدون افکت های اضافی و کارهای گرافیکی نمایش داده می شوند و کاملا ساده هستند.

گوشی جی پلاس p10 64 گیگ رم 4
گوشی جی پلاس p10 64 گیگ رم 4

در صفحه اصلی با پایین کشیدن صفحه نمایش، نوار اعلان باز می شود که تنها گزینه های پرکاربرد مانند وای فای، بلوتوث، چرخش خودکار، حالت تاریک، هات اسپات و … قابل مشاهده هستند. با رفتن به چپ و راست صفحه اصلی به قسمت خاصی دسترسی نخواهید داشت. اما اگر به سمت بالا بکشید، App Drawer باز می شود که همه برنامه ها در آن قابل مشاهده هستند و البته هیچ گزینه ای برای تنظیمات یا شخصی سازی منو وجود ندارد.

هیچ ویژگی دیگری در تنظیمات به جز حالت ناوبری سه دکمه ای (خانه، بازگشت و برنامه های اخیر) وجود ندارد و نمی توانید از حرکات حرکتی برای جابجایی بین برنامه ها استفاده کنید.

در قسمت نمایش، امکان تغییر اندازه اجزای صفحه نمایش، فونت ها و متون از کوچک به بزرگ وجود دارد و همچنین می توانید یک محافظ صفحه برای گوشی خود تنظیم کنید که ساعت را به شما نشان می دهد اما صفحه نمایش را قفل نمی کند. همچنین در قسمت Lock Screen می توانید جزئیاتی که در صفحه نمایش شما نمایش داده می شود مانند پیامک و نوتیفیکیشن را مشخص کنید. قابلیت دیگری به نام Lift to Check گوشی وجود دارد که با فعال کردن آن، وقتی گوشی را از روی میز برمی دارید، صفحه آن روشن می شود و می توانید اعلان ها را مشاهده کنید. در عین حال، با فعال بودن قفل چهره، می‌توانید صفحه را بدون فشار دادن دکمه پاور باز کنید.

در این رابط کاربری تمامی مواردی که در اندروید خام موجود است در اختیار شما قرار گرفته و می توانید تنظیمات مختلفی را روی گوشی اعمال کنید. رابط کاربری جی پلاس P10 همانطور که گفته شد بسیار روان کار می کند و لگ خاصی ندارد، البته حس کار با این گوشی نسبت به رابط کاربری سامسونگ و شیائومی بسیار متفاوت است اما جی پلاس P10 ندارد. یک مشکل بزرگ در بخش رابط کاربر، اگرچه مزایای زیادی ندارد.

سخت افزار جی پلاس P10

از نظر سخت افزاری نمی توان انتظار زیادی از جی پلاس P10 داشت، در هر صورت این مدل قیمت بسیار پایینی دارد اما می توان گفت سخت افزار آن نسبت به قیمتش خوب است.

جی پلاس در این مدل از تراشه 64 بیتی هشت هسته ای Unisoc SC9863a استفاده کرده است. این تراشه 28 نانومتری در سال 2018 عرضه شد و یک تراشه نسبتا قدیمی به حساب می آید اما گزینه نسبتا خوبی برای یک گوشی ارزان قیمت است. تراشه Unisoc مجهز به چهار هسته پردازشی 1.2 گیگاهرتز و 4 هسته پردازشی 1.6 گیگاهرتز است، این تراشه در مدل هایی با قیمتی مشابه G+ P10 مانند Nokia C20 و C30 نیز استفاده می شود.

پردازنده P10 از آن دسته قطعاتی است که می گوییم با پشتکار کار می کند و بار قسمت های مختلف گوشی را به خوبی تحمل می کند. پردازنده جی پلاس قدرتمند نیست اما برای این گوشی و کارکردهای آن مناسب است. این پردازنده زیاد داغ نمیشه حتی تو بازی دمایش زیاد نمیشه اگه میخوای داغ گوشی رو ببینی باید حداقل یک ساعت با اون قاب بازی کنی.

قطعاً نمی‌توانیم جی پلاس P10 را گوشی مناسب برای بازی بنامیم، اما این گوشی می‌تواند Callaf Duty و Free Fire را کنترل کند. بنابراین می توان کالاف دیوتی موبایل را در پایین ترین سطح کیفی با کمی تاخیر اجرا کرد. البته طرفداران بازی های آنلاین بتل رویال باید Free Fire را روی G+ P10 نصب کنند. این بازی گرافیک پایین تری دارد و اجرای آن روی گوشی های ضعیف راحت تر است. Freefire با گرافیک متوسط روی این گوشی اجرا می شود و در هنگام اجرا لنگ نمی زند.

مدلی که ما داشتیم 32 گیگابایت حافظه داخلی داشت که حدود 23 گیگابایت آن موجود بود و 2 گیگابایت رم برای این مدل در نظر گرفته شده است که فقط برای بررسی شبکه های اجتماعی، وبگردی و بازی های سبک مناسب است.

دوربین GPlus P10

تا اینجا از مقاله بررسی گوشی جی پلاس p10 دانستیم که تلفن غیور ما در بخش دوربین گاهی هیجان انگیز و گاهی ناامید کننده است. جی پلاس برای مدل P10 سه دوربین در نظر گرفته است در حالی که اکثر مدل های رقیب با دو دوربین به فروش می رسند. در این مدل دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی و دوربین حسگر عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارد که می توان از آنها برای گرفتن انواع عکس استفاده کرد. دوربین 13 مگاپیکسلی از دیافراگم F2.0 استفاده می کند و از لرزشگیر اپتیکال یا لرزشگیر تصویر ویدئویی پشتیبانی نمی کند.

دوربین سلفی این مدل 5 مگاپیکسلی است که مانند دوربین اول دارای دیافراگم F2.0 است. دوربین پشتی می تواند ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و دوربین جلویی می تواند با کیفیت 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

اگر بخواهیم در مورد کیفیت دوربین جی پلاس P10 صحبت کنیم، در نهایت می توان گفت که دوربین این مدل از کیفیت متوسطی برخوردار است. امکانات اپلیکیشن دوربین جی پلاس P10 خوب است اما خود دوربین کیفیت بالایی ندارد اما باز هم بهتر از رقبای خود است.

بررسی آیپد پرو 2022 | قیمت و مشخصات iPad Pro 2022

در تصاویر دوربین اصلی جزئیات نسبتا خوبی دیده می شود. رنگ ها کمی تیره تر از حالت واقعی به نظر می رسند و تراز سفیدی چندان خوب نیست، اما در نهایت تصاویر می توانند رضایت بخش باشند. وضوح تصاویر دوربین اصلی تنها زمانی قابل قبول خواهد بود که نور محیط بسیار خوب باشد، در غیر این صورت دوربین قادر به گرفتن عکس های بسیار واضح نخواهد بود. عکاسی در تاریکی یا شب با دوربین جی پلاس P10 توصیه نمی شود زیرا تصاویر بسیار تاریک، بی کیفیت و با نویز زیاد هستند.

قیمت گوشی جی پلاس p10 دیجی کالا
قیمت گوشی جی پلاس p10 دیجی کالا

یکی از مهم ترین ویژگی های دوربین جی پلاس P10 گزینه AI یا همان هوش مصنوعی است که با فعال سازی آن عکس ها واضح تر و نویز کمتری می شوند. همچنین به عنوان مثال در عکس سلفی حالت هوش مصنوعی باعث می شود نقاط یا عیوب پوستی که دارید کمتر دیده شوند و در مجموع تصویر با کیفیت بالاتری داشته باشند.

با دوربین اولتراواید هم می توانید عکس بگیرید که زاویه دید وسیع تری از محیط به شما می دهد اما نور و رنگ و کیفیت تصاویر در دوربین اولتراواید خوب نیست و فقط در مواردی که نور زیاد باشد. در محیط می توانید با این دوربین عکس های نسبتا خوبی بگیرید.

دوربین سلفی وضعیتی مشابه دوربین اصلی دارد، رنگ ها و تراز سفیدی در تصاویر دوربین سلفی خیلی خوب نیستند، تصویر چندان واضح نیست و تصاویر تنها در زمانی که دوربین کاملا ثابت است بدون لرزش کیفیت قابل قبولی دارند. ، در غیر این صورت با لرزش بسیار کم، وضوح و کیفیت سلفی ها کاهش می یابد.

با دوربین اصلی و سلفی می توانید حالت HDR را فعال کنید که به تازه شدن رنگ ها کمک زیادی می کند، در کل با این گوشی بهتر است همیشه حالت HDR فعال باشد زیرا باعث زنده شدن رنگ ها می شود و حداقل از هیچی بهتره

با دوربین اصلی و سلفی می توان عکس های پرتره گرفت، البته عکس های پرتره فقط از انسان ها می توان گرفت، اگر دوربین چهره انسان را در کادر پیدا نکند، نمی تواند سلفی بگیرد. بنابراین نمی توان از اشیا، گل ها، حیوانات یا هر چیز دیگری غیر از انسان پرتره گرفت.

دوربین برای جدا کردن سوژه اصلی از پس‌زمینه تلاش زیادی می‌کند، اما معمولاً موفق نمی‌شود، اکثر تصاویر پرتره دارای نقص هستند و قسمت‌هایی از پس‌زمینه تار نمی‌شوند و مرز بین سوژه اصلی و پس‌زمینه به خوبی جدا نمی‌شود.

با دوربین جی پلاس P10 می توانید در حالت های ساده با پس زمینه ساده و فاصله مناسب بین سوژه و پس زمینه عکس های پرتره خوبی بگیرید، یعنی باید در گرفتن عکس های پرتره به دوربین کمک کنید، در غیر این صورت اگر موهای شما خیلی بلند، یا لباست چروک شده و اگر پشت سرت منظره ای مثل جنگل و درختان زیاد باشد، تصویر پرتره خوبی از آب بیرون نمی آید.

برای عکس گرفتن می توانید از فیلترهای آماده دوربین استفاده کنید که به تصحیح رنگ کمک می کند، البته می توانید در حالت پانوراما نیز عکاسی کنید.

تنها نکته در مورد دوربین این است که نرم افزار گاهی اوقات خطا می دهد و باید از قسمت دوربین خارج شده و دوباره وارد آن شوید. در مدت زمانی که ما از P10 استفاده می کردیم، هنگام کار با دوربین این مدل، نرم افزار 2 یا 3 بار خطا می داد.

اسپیکر و باتری

جی پلاس P10 تنها یک اسپیکر دارد که کیفیت چندان بالایی ندارد. بلندگوی این مدل بلند نیست و کیفیت صدای آن چندان بالا نیست. هنگام پخش موسیقی در این گوشی، وضوح صدای زیادی دریافت نمی کنید. به همین دلیل بهتر است از هندزفری جی پلاس P10 استفاده کنید.

برخلاف اسپیکر این گوشی کیفیت هندزفری آن بسیار بالاست و گوش دادن به موسیقی با هندزفری انتخاب بسیار بهتری نسبت به گوش دادن از طریق اسپیکر این مدل است. هندزفری این مدل صدای بسیار بالایی دارد، بنابراین ممکن است تمایلی به گوش دادن به موسیقی در بلندترین سطح نداشته باشید، همچنین وضوح صدای موسیقی در هندزفری بالاست و می تواند شما را کاملا راضی کند.

البته کیفیت هندزفری این مدل به اندازه ایرباد و هندزفری گران قیمت نیست اما قطعا این هندزفری جزو مدل های ارزان بازار نیست و برای خرید یک هندزفری با کیفیت در بازار باید هزینه کرد. حدود 200 تا 300 هزار تومان.

در مورد باتری جی پلاس P10 حرف زیادی برای گفتن نیست، متاسفانه غیرت این مدل به بخش باتری ختم می شود و دیگر شاهد عملکردی فراتر از انتظارمان نیستیم. باتری 3500 میلی آمپر ساعتی جی پلاس P10 در یک استفاده معمولی که شامل بازی کردن، مرور وب و بررسی شبکه های اجتماعی است، کمتر از یک روز دوام می آورد. اگر بازی را حذف کنید شاید با یک بار شارژ بتوانید بیش از یک روز از این گوشی استفاده کنید.

متاسفانه این مدل از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند. به همین دلیل سرعت شارژ آن بسیار پایین است. داخل جعبه یک آداپتور 7.5 واتی در اختیار شما قرار می گیرد که شارژ آن حدود یک ساعت و 50 دقیقه زمان می برد. بنابراین عملکرد باتری جی پلاس P10 نمی تواند راضی کننده باشد و ظرفیت شارژ باتری و زمان شارژ آن را بزرگترین نقطه ضعف این مدل معرفی می کنیم.

نتیجه

اگر از من بپرسید تا 2 میلیون تومان چه گوشی بخریم، حتما می گویم جی پلاس پی 10! مشخصات این مدل نسبت به رقبای خود بسیار خوب است و در عمل همانطور که در متن به طور کامل توضیح داده ام در بسیاری از موارد بالاتر از حد انتظار عمل می کند. جی پلاس پی 10 از آن دسته مدل هایی است که انتظار زیادی از آن نخواهید داشت اما برخلاف مشخصات نرم افزاری و کیفیت معمولی مورد انتظار از گوشی عمل می کند و واقعا می تواند بهترین گزینه برای خرید گوشی تا سقف 2 میلیون تومان باشد.

 

منبع: YouTube

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

مجله نوبل

سایت مجله نوبل یک سایت خبری و فرهنگی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی، فیلم و سینما، مد و استایل، سبک زندگی و ... فعالیت می‌کند. در این سایت شما می‌توانید به آخرین اخبار و گزارش‌ها در این حوزه‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین مقالات، نقد و بررسی فیلم‌ها، محصولات تکنولوژی و مد را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا