مد و استایل

8 ترفند خوشبو کردن لباس‌ و خوشبو کردن کمد لباس

خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس چه اقداماتی باید انجام داد؟ ممکن است فقط چند ساعت پیراهن بپوشیم و فکر کنیم هنوز تمیز است بنابراین می‌توانیم آن را در کمد قرار دهیم. اما چند روز پس از بازگشت لباس‌ها به کمد، متوجه می‌شویم که بوی عرق در سراسر گنجه پیچیده است و لباس‌های دیگر نیز بوی عرق می‌دهند. درست است که ما نمی‌توانیم لباس‌ها را بلافاصله پس از استفاده کوتاه مدت بشوییم، اما قرار دادن آنها در کمد می تواند بوی نامطبوعی را بر روی لباس‌های دیگر ایجاد کند. بنابراین برای داشتن لباس معطر چه باید کرد؟

اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، با این مقاله از مجله نوبل همراه باشید. در چند دقیقه آینده 8 ترفند کاربردی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید بدون داشتن شستشوی مداوم برای داشتن لباس‌های خوشبو از آنها استفاده کنید.

۱. خوشبو کردن لباس با سرکه‌ی سفید

صابون خوشبو کننده لباس
صابون خوشبو کننده لباس

لباس‌هایی را که بوی بدن یا عرق می‌دهند روی سطح صاف پهن کرده و مخلوطی از آب و سرکه سفید را روی آنها اسپری کنید. مقدار مساوی آب و سرکه سفید را در یک بطری تمیز مخلوط کرده و سپس استفاده کنید. وقتی لباس‌ها خشک می‌شوند، بوی بد از بین می‌رود. مراقب باشید از سرکه سیب استفاده نکنید زیرا بعد از خشک شدن لکه‌ای روی لباس‌ها باقی می‌ماند. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

۲. اسپری آبلیمو و تاثیر عالی

خرید خوشبو کننده رختخواب
خرید خوشبو کننده رختخواب

15 میلی لیتر آب لیمو تازه را در 180 میلی لیتر آب بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید. سپس تمام سطح لباس‌هایی که بوی نامطبوعی دارند را اسپری کنید و لباس‌ها را در هوا آویزان کنید تا بوی بد آن خشک شود و از بین برود. بهتر است از این مخلوط فقط برای لباس‌های سفید استفاده کنید زیرا آب لیمو روی لباس‌های رنگی لکه‌های سفید می‌گذارد. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

تفاوت مد و استایل چیست؟

۳. فریزر و لباس بد بو

مایع خوشبو کننده لباس
مایع خوشبو کننده لباس

لباس‌های خود را تا کنید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را محکم ببندید. سپس کیسه را یک شب در فریزر قرار دهید. فردا صبح بوی بد روی لباس نمی‌آید. به نظر می‌رسد سرما باکتری‌های عامل بوی بد لباس را از بین می‌برد. بنابراین اگر لباسی دارید که بوی عرق می‌دهد، از این روش استفاده کنید. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

۴. لباس‌ها را در معرض جریان هوا قرار دهید

خوشبو کننده لباس برای لباسشویی
خوشبو کننده لباس برای لباسشویی

لباس‌هایی را که بوی نامطبوع دارند تکان دهید و آنها را در خارج از منزل و زیر نور آفتاب قرار دهید. اگر لباس ورزشی شما با عرق خیس شده است و زمان کافی برای شستن آن ندارید، پس از تعویض لباس آن را در کیف ورزشی خود نگذارید. برای از بین بردن بوی بد عرق بهتر است لباس‌های ورزشی را روی قفسه خشک کن یا روی طناب زیر نور آفتاب پهن کنید. پس از چند ساعت، لباس‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بوی آن از بین رفته است و می‌توانید آنها را در کیسه بگذارید.

نور خورشید می‌تواند باکتری‌های تجمع یافته روی لباس را از بین ببرد، اما رنگ لباس را نیز از بین می‌برد و ظاهر آن را خراب می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید رنگ لباس‌های خود را حفظ کنید، می‌توانید لباس‌های رنگی را در سایه یا روی قفسه خشک کن قرار دهید. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

۵. از اسپری خوشبو کننده‌ی ضدباکتری

خوشبو كردن كمد لباس نی نی سایت
خوشبو كردن كمد لباس نی نی سایت

لباس‌های عرق کرده را روی یک سطح پخش کنید و اسپری خوشبو کننده ضد باکتری را در تمام سطح اسپری کنید. این کار بلافاصله بوی بد لباس را از بین می‌برد. اگر ورزشکار هستید و به طور منظم به باشگاه می‌روید، همیشه یکی از این اسپری‌ها را با خود داشته باشید. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

۱۰ ست پاییزه زنانه و ست پاییزه دخترانه جذاب و شیک

۶. با خمیر جوش شیرین به جنگ بوی بد عرق بروید

صابون خوشبو
صابون خوشبو

چند قاشق غذاخوری آب را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید. لباس‌های خود را وارونه کرده و خمیر را روی نواحی عرق کرده بمالید. به عنوان مثال، یکی از قسمت‌هایی که باید در این خمیر خیس شود، زیر بغل لباس است. وقتی خمیر خشک شد، آن را با برس از سطح پارچه بردارید یا با آب بشویید. سپس با خیال راحت از لباس استفاده کنید. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

۷. به همراه داشتن زغال یا کیسه‌ی معطر

خوشبو شدن لباس نوزاد
خوشبو شدن لباس نوزاد

یک کیسه پارچه‌ای کوچک را با ذغال یا پودر ذغال پر کنید و آن را در کنار لباس قرار دهید. این کار بوی بد لباس را از بین می‌برد. این امر به ویژه برای لباس های داخل کمد مفید است زیرا جریان هوا در گنجه وجود ندارد. اگر به زغال دسترسی ندارید ، می‌توانید مقداری برنج خام یا شاخه ای از گیاهان مانند رزماری و اسطوخودوس را در این کیسه‌ها بریزید و در کمد بگذارید.

برنج خام علاوه بر جذب بوی نامطبوع، می‌تواند رطوبت داخل گنجه را نیز جذب کند تا بوی رطوبت لباس‌های شما بو ندهد. اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که نزدیک دریا یا مناطق گرمسیر هستند، حتماً از این روش استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که این روش به سرعت موثر نیست، اما به مرور زمان تاثیر آن را خواهید دید. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

15 بهترین برند جوراب مردانه که هر مردی باید بشناسد

۸. ساخت کیسه‌ی معطر مخصوص

خوشبو کننده لباس نی نی سایت
خوشبو کننده لباس نی نی سایت

یک کیف توری یا پارچه‌ای انتخاب کنید و گیاهانی را که دوست دارید اضافه کنید. سپس کیف را در کمد یا کشو قرار دهید. همچنین می‌توانید یک کیف معطر کوچک برای چمدان خود تهیه کنید تا در سفر لباس‌های معطر داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب زیر استفاده کنید ؛

  • 2 فنجان برنج خام
  • 40 قطره روغن معطر مانند روغن اسطوخودوس
  • 1 فنجان رزماری خشک

اگر از ترکیب خاصی از گیاهان برای خوشبو کردن لباس یا محیط استفاده می‌کنید، می‌توانید در قسمت نظرات بنویسید تا دیگران از آن استفاده کنند. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

سخن آخر

شاید باورش سخت باشد اما قرار دادن لباسی که بوی بدن شما را گرفته است در کمد لباس باعث ایجاد بوی نامطبوع در تمام لباس‌ها می‌شود. همچنین بعضی از اوقات شما زمان کافی برای شست‌وشوی لباس‌ها ندارید اما نمی‌توانید آن‌ها را با بوی عرق در کنار لباس‌های دیگر یا در کیف خود قرار دهید. به همین دلیل نیاز به روش‌هایی دارید که با آن بتوانید بوی نامطبوع لباس را از بین برده و همیشه لباس‌های خوشبو داشته باشید. در این مطلب ۸ ترفند کاربردی و خانگی برای داشتن لباس‌های خوشبو آموزش داده‌ایم. اگر شما هم ترفند و روش خاصی را می‌دانید برای ما در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

منبع: دیجیکالا

4.7/5 - (4 امتیاز)

مجله نوبل

سایت مجله نوبل یک سایت خبری و فرهنگی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی، فیلم و سینما، مد و استایل، سبک زندگی و ... فعالیت می‌کند. در این سایت شما می‌توانید به آخرین اخبار و گزارش‌ها در این حوزه‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین مقالات، نقد و بررسی فیلم‌ها، محصولات تکنولوژی و مد را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام
    من کارمند هستم و خیلی برام مهمه که لباسم سر کار خوشبو باشه.
    از این روش ها استفاده مبکنم تا لباس خوشبو و معطری داشته باشم.
    ممنون از شما.

    1. یک روش میتونه این باشه که بر روی توپ های پنبه ای بزرگ کمی از عطر مورد علاقه تان را اسپری کنید یا بر روی هر توپ پنبه ای حدود 5 قطره از روغن اسانس بریزید. آنها را در درون یک کاسه قرار دهید و در داخل کمد خود بگذارید یا توپ های پنبه ای را در کشو لباس های خود پخش کنید.

  2. قرار دادن لباسی که حتی نیم ساعت پوشیده شده، تو کمد لباس کاری کاملاً اشتباهه. بجای این همه کار انجام دادن برای رفع بو، کار اصول شستن اون لباس و در مرحله بعد استفاده از خوشبو کننده هایی مثل پنبه های معطر یا صابون داخل کمد هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا