زیبایی و سلامت

۵ حرکت ورزشی برای داشتن فک زاویه‌ دار و خوش‌ فرم

فک زاویه دار چیست؟ اولین چیزی که مردم با دیدن شما به آن توجه می‌کنند صورت شماست. به همین دلیل، بسیاری از ما سعی می‌کنیم ظاهر آراسته و چهره‌های دلپذیری داشته باشیم. تحقیقات نشان داده است که جذابیت برای انسان بسیار مهم است و این منجر به شکل گیری روابط اجتماعی، عاطفی و سایر روابط می‌شود. به عنوان بخشی از جامعه، چه بخواهیم و چه نخواهیم، هر روز بر اساس ظاهرمان مورد قضاوت قرار می‌گیریم.

به احتمال زیاد این امر با تکامل انسان‌ها در ارتباط است. سال‌هاست که برخی از ویژگی‌های مردانه و زنانه به اجداد ما این امکان را می‌دهد که سلامت و باروری افراد دیگر را تشخیص داده و نژاد بشر را ادامه دهند. در هر صورت، این ویژگی‌ها بسیار مهم هستند و همه واقعاً می‌خواهند چهره ای زیبا و جذاب داشته باشند.

یکی از عناصر یک چهره زیبا داشتن فک و چانه فرم دار و عضلانی برای مردان است. بر اساس تحقیقات، مردان دارای فک‌های زاویه دار و خوش فرم جذابیت بیشتری دارند و بازیگران و شخصیت‌های فیلم نیز بر این ادعا تأکید می‌کنند. با افزایش سن مردان و زنان حالات چهره آن‌ها تغییر می کند. اگر چربی اضافی در اطراف گردن و فک شما جمع شود یا ماهیچه‌های شما ضعیف شوند، صورت شما شکل مناسب خود را از دست می‌دهد و این ممکن است زیبایی ظاهر شما را کاهش دهد.

اگرچه نمی‌توان به طور کلی از پیری جلوگیری کرد یا ویژگی‌های ژنتیکی یا ذاتی را می‌توان تغییر داد، اما راه‌هایی وجود دارد که به فرم دهی صورت شما و مقابله با آثار منفی پیری کمک می‌کند. ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ وضعیت خوب فک و چانه است. با یک رژیم غذایی سالم می‌توانید از افزایش چربی در گردن و فک جلوگیری کرده و ظاهر مناسب صورت خود را حفظ کنید. علاوه بر این، برخی حرکات ورزشی وجود دارد که ماهیچه‌های صورت را تقویت می‌کند.

در این مقاله از مجله نوبل می‌خواهیم این حرکات آموزشی را مورد بررسی قرار دهیم. در اینجا چند تمرین وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا فک و چانه‌ای خوش فرم و عضلانی داشته باشید و چهره‌های جذاب تری برای خود ایجاد کنید. با ما همراه باشید تا با این حرکات آشنا شوید و آن‌ها را در برنامه تمرینی خود قرار دهید.

این تمرین‌ها چگونه روی فک شما تأثیر می‌گذارند؟

فک زاویه دار مردانه
فک زاویه دار مردانه

شاید هنوز هم سوال باشد که فک زاویه دار چیست ؟ بر اساس تحقیقات و کارشناسان، ماهیچه‌های جلوی گردن به طور معمول استفاده نمی‌شوند و تمرین و تقویت نمی‌شوند. این می‌تواند دلیلی برای افتادگی گردن و علت گردن درد باشد. این ماهیچه‌ها از جناغ جناغی و ترقوه به قسمت‌های مختلف فک متصل می‌شوند. تمریناتی که در ادامه این مقاله خواهید دید برای تقویت این عضلات مناسب است.

اگر این تمرینات را به درستی و با فرم بدنی مناسب انجام دهید، نه تنها قادر به فرم دهی به فک خود خواهید بود، بلکه می‌توانید گردن درد، سردرد و درد چانه و فک را نیز درمان کنید. البته مراقب باشید اگر هنگام انجام این حرکات احساس درد و ناراحتی کردید، ادامه تمرین را متوقف کنید. زیرا این دردها و تیراندازی‌ها نشان دهنده حرکات نادرست است و می‌تواند به شما آسیب برساند.

بیشتر بخوانید  8 شامپو مخصوص موهای چرب ایرانی و خاجی

5 حرکت تمرینی برای تقویت عضلات گردن و فک برای عضله سازی صورت

با کمک این 5 حرکت تمرینی، که به زیبایی و سلامت شما کمک می‌کند می‌توانید ماهیچه‌های اطراف گردن، گلو، فک و چانه را تقویت کرده و برای خود یک فک زاویه دار و عضلانی بسازید. به خاطر داشته باشید که به نحوه حرکت و تصاویری که می‌بینید برای جلوگیری از آسیب و درد عضلات توجه کنید.

۱. خم کردن گردن به بالا

«خم کردن گردن به بالا» (Neck curlup)

فک زاویه چیست؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت که این حرکت را مانند نشستن روی گردن خود در نظر بگیرید. در این حرکت باید روی زمین دراز بکشید و زبان خود را به سقف دهان خود فشار دهید. این برای تقویت عضلات جلوی گردن مفید است. برای انجام این حرکت:

  1. چانه خود را به سینه بیاورید و سپس سر خود را کم و بیش 5 سانتی متر بالا بیاورید. مراقب باشید شکم یا چانه خود را بالا نیاورید.
  2. با 3 ست و 10 تکرار شروع کنید و تمرین خود را با گذشت زمان افزایش دهید.
  3. به آرامی کار کنید، زیرا معمولاً از این ماهیچه‌ها استفاده نمی‌شود و حرکت بیش از حد سریع می‌تواند منجر به گرفتگی گردن یا فشار و آسیب زیاد شود.

۲. تکیه به ترقوه

«تکیه به ترقوه» (Collar bone backup)

می‌توانید این حرکت را به صورت نشسته، ایستاده یا دراز کشیده به پشت انجام دهید. برای انجام این حرکت:

  1. سر خود را در سطح زمین قرار دهید، سپس آن را چند سانت عقب بکشید و دوباره جلو بیاورید تا احساس کنید ماهیچه‌های اطراف گلو منقبض شده و شل می‌شوند.
  2. با انجام 3 ست 10 تکراری شروع کنید و سعی کنید ماهیچه‌ها هر بار بیش از 30 ثانیه منقبض شوند.
  3. اطمینان حاصل کنید که گوشه‌های شما بالای شانه‌های شما است و سر شما موازی با زمین است و به جلو یا عقب خم نمی‌شود.

۳. قفل کردن زبان

«قفل کردن زبان» (Tongue twister)

این حرکت برای تقویت و تمرکز بر عضلات زیر چانه مناسب است. برای انجام این حرکت:

  1. زبان خود را روی سقف دهان خود درست پشت دندان‌های خود قرار دهید.
  2. زبان خود را فشار دهید تا سقف دهان شما به طور کامل بسته شود و زبان قفل و فشرده شود.
  3. شروع به نجوا و ایجاد یک صدای “hooom” کنید و اجازه دهید در دهان شما ارتعاش کند. این ارتعاش ماهیچه‌ها را فعال می‌کند. شما باید این ارتعاش را چندین بار تکرار کنید.
  4. 3 ست را با 15 تکرار انجام دهید.

۴. صدا در آوردن

«صدا در آوردن» (Vowel sounds)

این حرکت برای تقویت و تمرکز بر عضلات اطراف دهان و کناره های لب مناسب است. برای انجام این حرکت:

  1. دهان خود را کاملاً باز کنید و سپس صدای “O” و سپس صدای “E” را ایجاد کنید.
  2. این کار را حتماً با اغراق و بلندی انجام دهید و مراقب باشید که با زبان به دندان‌های خود دست نزنید.
  3. 3 ست را با 15 تکرار انجام دهید.
بیشتر بخوانید  رژیم شیر برای لاغری و کاهش وزن

۵. بالا آوردن چانه

«بالا آوردن چانه» (Chinup)

این حرکت برای تقویت و تمرکز بر عضلات صورت و چانه مناسب است. برای انجام این حرکت:

  1. با دهان بسته، فک پایینی خود را به بیرون فشار داده و لب پایینی خود را بالا بیاورید.
  2. شما باید کشش را درست زیر چانه و در خط فک احساس کنید.
  3. 10 تا 15 ثانیه در این حالت بمانید و سپس استراحت کنید.
  4. 3 ست را با 15 تکرار انجام دهید.

چند راه حل دیگر!

همانطور که قبلاً گفتیم، داشتن رژیم غذایی مناسب نیز راه خوبی برای جلوگیری از افزایش چربی صورت است. یک رژیم غذایی سالم و متعادل همراه با ورزش منظم تا حد زیادی از پیری و چاقی جلوگیری می‌کند و شما را همیشه جوان و متناسب نگه می‌دارد.

اگر متوجه شدید که افزایش وزن باعث تغییر شکل صورت شما شده است، وقت آن است که شیوه زندگی خود را کاملاً تغییر دهید. همچنین، خواندن مقالات زیر به شما کمک می‌کند تا زندگی سالم تری داشته باشید و سلامت خود را ارتقا دهید:

نتایجی که اظهار شده

در اینجا 5 حرکت ورزشی برای زیبا جلوه دادن است!

شما نوی‌دانستید که فک زاویه دار چیست اگرچه تمرینات مناسب صورت می‌تواند برای حفظ ظاهر خوب و تقویت عضلات گردن و صورت مفید باشد، اما نمی‌تواند از همه مشکلات شما، از جمله افزایش سن و چاقی جلوگیری کند. بنابراین، اگر می‌خواهید سالم و جوان به نظر برسید، باید به طور منظم ورزش کنید و از رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.

چهره اولین چیزی است که مردم به آن توجه می کنند، اما شما باید مراقب خود باشید. در وهله اول سعی کنید به آنچه دوست دارید اهمیت دهید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. بدون شک همه دوست دارند چهره‌های زیبا و اندامی خوش اندام داشته باشند. با کمک استراتژی‌ها و تمریناتی که ما بررسی کرده‌ایم، می توانید به این هدف برسید. بنابراین، نکاتی را که ذکر کردیم فراموش نکنید و بقیه نوشته‌های ما را نیز دنبال کنید تا بتوانید با تغییر شیوه زندگی خود ظاهری زیبا و شاداب داشته باشید.

منبع: دیجیکالا مگ

زاويه دار كردن فک بدون جراحی – از کجا بفهمیم زاویه فک داریم – زاویه دار شدن فک با ورزش – فک زاویه دار مردانه با ورزش – فک زاویه دار زنانه – فک زاویه دار مردانه – زاویه سازی صورت مردان طبیعی – فک زاویه دار چیست

مطالب مرتبط:

درمان سریع جوش صورت

خواص جوی دوسر برای لاغری

راش پوستی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا