تبلتتکنولوژی و دیجیتال

بررسی آیپد پرو 2022 | قیمت و مشخصات iPad Pro 2022

آیپد یکی از محبوب ترین تبلت های موجود در بازار است و در آن شکی نیست. حتی آیپد را می توان یکی از کارآمدترین تبلت های بازار نامید. اپل سعی کرده آیپدهای جدیدی را که عرضه می کند قابلیت بیشتری نسبت به قبل داشته باشد تا بتوان از آنها در کارهای مختلف و حتی در حالت های مختلف استفاده کرد. در این مطلب از مجله نوبل به بررسی آیپد پرو 2022 خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • سیستم عامل iPad OS 16 با قابلیت‌های فراوان
  • تراشه اپل M2
  • دوربین بهبود یافته البته به صورت نرم‌افزاری
  • برخورداری از شارژ سریع ۱۸ وات

نقاط ضعف:

  • وزن نسبتا زیاد
  • عدم پیشرفت خیلی زیاد نسبت به مدل سال قبل

این شرکت با معرفی iPad Pro 2022 نشان داد که همچنان می تواند تبلت خوبی را وارد بازار کند. اگرچه تغییرات آیپد پرو 2022 با تراشه M2 نسبت به مدل قبلی زیاد نیست، اما به جز سخت افزار، این محصول همچنان می تواند برای بسیاری جذاب باشد. اگر قصد خرید این تبلت دوست داشتنی اپل را دارید بد نیست بررسی آیپد پرو 2022 را بخوانید. در بررسی ipad pro 2022 با تراشه M2 به نقاط قوت و ضعف این محصول اشاره می کنیم.

مشخصات بررسی آیپد پرو 2022

ابعاد و وزن۲۸۰٫۶ در ۲۱۴٫۹ در ۶٫۴ میلی‌متر – ۶۸۲ گرم مدل وای-فای – ۶۸۵ گرم مدل LTE
صفحه نمایش۱۲٫۹ اینچ با وضوح تصویر ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
سیستم عاملiPad OS 16
تراشهApple M2
حافظه داخلی۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایت و ۲ ترابایت
رم۸ و ۱۶ گیگابایت رم
دوربیندوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی
دوربین ۱۰ مگاپیکسلی اولتراواید
دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید سلفی
باتری۱۰۷۵۸ میلی‌آمپر ساعت

طراحی مانند iPad Pro 2019

آیپد پرو 2022 شبیه مدل سال گذشته است. ما با محصولی روبرو هستیم که ابعاد آن 280.6 x 214.9 x 6.4 میلی متر و وزن آن 685 گرم است. شما با تبلت بزرگی روبرو هستید که صفحه نمایش 12.9 اینچی را در مقابل کاربران قرار می دهد. صفحه نمایش مینی ال ای دی Liquid Retina XDR که کیفیت بسیار خوبی دارد.

بررسی گوشی آنر 70 | مشخصات، دوربین و قیمت
آیپد پرو 2022
آیپد پرو 2022

برای ساخت آیپد پرو 2022 با تراشه M2 از بدنه آلومینیومی و فریم آلومینیومی استفاده شده است. به همین دلیل با دریافت این محصول متوجه کیفیت بالای ساخت آن خواهید شد. مواد با کیفیت نه تنها حس خوبی به شما می دهد، بلکه باعث می شود این محصول بادوام باشد و در اثر فشاری که ممکن است در کیف یا کوله به آن وارد شود آسیبی نبیند.

صفحه نمایش

یکی از ویژگی هایی که همیشه در آیپد جذاب بوده، صفحه نمایش آن است. iPad Pro 2022 با تراشه M2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که گفتیم برای این محصول از صفحه نمایش مینی ال ای دی Liquid Retina XDR استفاده شده است. صفحه نمایشی که سال گذشته روی تبلت های اپل قرار گرفت و نشان داد که کیفیت فوق العاده ای دارد. این صفحه نمایش رزولوشن 2048 در 2732 پیکسل را در اختیار کاربران قرار می دهد. صفحه نمایشی با نسبت تصویر 4:3 و تراکم پیکسلی 265 پیکسل در هر اینچ.

از دیگر ویژگی های صفحه نمایش آیپد پرو 2022 با تراشه M2 می توان به نرخ تازه سازی 120 هرتز، پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision اشاره کرد. همچنین باید بگوییم که این صفحه نمایش تا 1600 نیت روشنایی تولید می کند. این میزان روشنایی کار با تبلت را در هر شرایطی آسان می کند. روشنایی 12.9 اینچی آیپد پرو 2022 کار با این محصول را در محیط های باز و زیر نور خورشید آسان کرده است. صفحه نمایش قدرت بسیار خوبی در نمایش رنگ ها دارد و همه چیز روشن و زیبا و پر از جزئیات به نظر می رسد.

یکی دیگر از ویژگی های جالبی که در آیپد پرو 12.9 اینچی 2022 مشاهده می کنیم، پشتیبانی از قلم اپل است. البته این قابلیت چیز جدیدی نیست، اما قلم در حال حاضر به قابلیت Hover مجهز شده است.

حالا ویژگی Hover به چه معناست؟ این بدان معناست که می تواند حتی از بالای صفحه بدون لمس صفحه با تبلت ارتباط برقرار کند. این ویژگی را قبلا در تبلت های سامسونگ و حتی گوشی های سری نوت این شرکت دیده بودیم، حالا در تبلت های جدید اپل نیز شاهد آن هستیم. ویدیوی زیر می تواند شما را بیشتر با قابلیت شناور در آیپد پرو 12.9 اینچی 2022 آشنا کند.

نقد و بررسی گوشی موتورولا Edge 20 Pro؛ طراحی بی‌نظیر و دوربین عالی

بلندگوهای iPad Pro 12.9 2022

جدیدترین آیپد پرو 12.9 اینچی موجود در بازار از اسپیکرهای خوبی بهره می برد. اسپیکر یکی از قطعاتی بود که همیشه در آیپد ظاهر می شد و توجه بسیاری را به خود جلب می کرد. این بلندگوها آیپد پرو 12.9 2022 را برای تماشای فیلم، بازی و گوش دادن به موسیقی عالی کرده‌اند. از چهار بلندگو در آیپد پرو 12.9 اینچی 2022 استفاده می کند که صدای استریو با کیفیتی را ارائه می دهد. بلندگوهای قرار داده شده بر روی این محصول صدای بیس بسیار خوبی تولید می کنند و حجم صدای تولید شده توسط این محصول به راحتی فضای این رویداد را پر می کند. بلندگوها صدای دقیقی تولید می کنند و کیفیت عالی را ارائه می دهند. بلندگوهای این تبلت برای تماشای فیلم، بازی و گوش دادن به موسیقی عالی هستند.

بلندگوهای iPad Pro 12.9 2022
بلندگوهای iPad Pro 12.9 2022

عملکرد بی نظیر با سخت افزار عالی

در بررسی iPad Pro m2 2022 باید به این نکته اشاره کنیم که نقطه قوت این محصول تراشه M2 اپل است. تراشه ای که قدرت بالایی در فرآیندهای مختلف دارد و به همین دلیل این تبلت عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد. آیپد پرو 12.9 اینچی به دلیل قدرت زیاد برای کارهای حرفه ای استفاده می شود. از این محصول می توانید برای ویرایش فیلم و عکس و فعالیت های مشابه استفاده کنید. در واقع هیچ چیزی وجود ندارد که این محصول نتواند از عهده آن برآید. آیپد پرو در مدل هایی با حافظه داخلی 128 تا 2 ترابایت عرضه می شود و این مدل ها دارای 8 تا 16 گیگابایت رم هستند. سیستم عامل iPad OS 16 ویژگی هایی را در اختیار کاربران قرار می دهد که این محصول را کارآمدتر می کند.

دوربین هایی که آی پد را متحول می کنند

در بررسی آیپد پرو ۲۰۲۲ بد نیست به دوربین های این محصول نیز اشاره کنیم. البته دوربین های این محصول خیلی شگفت انگیز نیستند و نباید انتظار کیفیت دوربین های آیفون در آیپد پرو 2022 را داشته باشید، با این حال دوربین های آیپد پرو 2022 عملکرد بهتری نسبت به اکثر دوربین های تبلت دارند و می توانند عکس های بهتری ثبت کنند.

نسخه بین المللی Poco M4 5G با دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی معرفی شد

آیپد پرو 2022 از دو دوربین پشتی استفاده می کند. دوربین اصلی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسل استفاده می کند. دوربین دوم از یک سنسور 10 مگاپیکسلی فوق عریض استفاده می کند که می تواند با زاویه 125 درجه عکاسی کند. این سنسور TOF 3D LiDAR نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است که نقش سنسور تشخیص عمق را نیز ایفا می کند. آیپد پرو 2022 از فلاش 4 ال ای دی استفاده می کند.

با دوربین های قرار داده شده در آیپد پرو 2022 می توانید ویدیوهای ۴K با نرخ فریم ۲۴، ۲۵، ۳۰ و ۶۰ بر ثانیه ضبط کنید. حتی می توانید ویدیوهای Full HD با نرخ 240 فریم داشته باشید. همچنین قادر خواهید بود ویدیوهای 4K و Full HD را در حالت سینمایی ضبط کنید. آیپد پرو 2022 مشخصات قابل قبولی دارد. دوربین سلفی این محصول از سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید بهره می برد که از EIS بهره می برد. این دوربین همچنین می تواند فیلم های Full HD را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند.

باتری iPad Pro 2022

باتری 10758 میلی آمپر ساعتی برای iPad Pro 2022 استفاده می شود. باتری که از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند. با توجه به اندازه صفحه نمایش و کیفیت آن و سخت افزار قرار داده شده بر روی این محصول، باتری در استفاده معمولی تا یک روز کاری دوام می آورد. با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی، می توانید تبلت را در مدت زمان طولانی شارژ کنید.

جمع بندی

در بررسی آیپد پرو 2022  سعی کردیم تا حد امکان به ویژگی های خاص این محصول اشاره کنیم. اما باید بگوییم که این محصول به جز استفاده از تراشه قدرتمند، تفاوت خاصی با مدل سال گذشته که با تراشه M1 روانه بازار شد، ندارد. اکنون شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا این محصول واقعاً می تواند چیزی فراتر از iPad Pro 2021 ارائه دهد یا خیر؟

5/5 - (1 امتیاز)

مجله نوبل

سایت مجله نوبل یک سایت خبری و فرهنگی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی، فیلم و سینما، مد و استایل، سبک زندگی و ... فعالیت می‌کند. در این سایت شما می‌توانید به آخرین اخبار و گزارش‌ها در این حوزه‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین مقالات، نقد و بررسی فیلم‌ها، محصولات تکنولوژی و مد را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا