زیبایی و سلامت

رژیم سیب چیست؟ مزایا و معایب رژیم سیب

این روزها نام رژیم سیب را زیاد شنیده‌اید. یک ضرب المثل انگلیسی می گوید که خوردن یک سیب در روز نیاز به مراجعه به پزشک را از بین می‌برد، اما متخصص تغذیه تامی فلین ادعا می‌کند که خوردن سه سیب در روز وزن را کاهش می‌دهد. تامی فلین رژیمی به نام رژیم سیب تهیه کرده است که ادعا می کند در 12 هفته 7.5 کیلوگرم وزن کم خواهید کرد. در واقع این نوع رژیم مکملی برای سایر رژیم‌هاست. برای اطلاعات بیشتر در ادامه با مجله نوبل همراه باشید.

رژیم سیب چیست؟

رژیم سیب یک برنامه پنج روزه است که قسمت عمده آن سیب است. رژیم سیب یک برنامه پنج روزه است که قسمت عمده آن سیب است. در روز اول افراد باید در وعده صبحانه، ناهار و شام فقط سیب بخورند. از روز دوم علاوه بر سیب، برخی مواد غذایی دیگر نیز به رژیم غذایی سیب اضافه می‌شود. از روز سوم تا پنجم علاوه بر سیب، افراد می‌توانند از آب میوه تازه، اسموتی سبزیجات، پروتئین و لبنیات نیز استفاده کنند که این امر باعث زیبایی و سلامت اندام شما خواهد شد.

رژیم پاکسازی سیب
رژیم پاکسازی سیب

پیش زمینه رژیم سیب

پیشینه رژیم سیب اولین بار در یک باشگاه ورزشی در واشنگتن (جایی که دکتر فلین به عنوان متخصص تغذیه و مربی ورزشی کار می‌کرد) ایجاد شد. فلین به مشتری که در کاهش وزن مشکل داشت توصیه کرد قبل از هر وعده غذایی یک سیب به عنوان میان وعده بخورد. دو هفته بعد از عمل، مشتری گزارش داد که یک کیلوگرم وزن کم کرده است. فلین همچنین این روش را به عنوان یک رژیم باشگاهی توسعه داد و ادعا کرد که نتایج مشابهی دریافت کرده است و فین در سال 2005 این رژیم را با جزئیات کامل در کتاب خود منتشر کرد.

راهنمای رژیم سیب

برنامه اصلی این رژیم خوردن یک سیب قبل از وعده های غذایی اصلی بود، اما اکنون شامل راهنمای رژیم غذایی و برنامه تمرینی نیز می‌شود. کسانی که از این رژیم غذایی پیروی می‌کنند باید غذاهای کم چرب و پر پروتئین مصرف کنند و کالری دریافتی روزانه آنها باید بین 1200 تا 2500 کالری باشد، البته کالری تعیین شده برای هر فرد به وزن و عوامل دیگر بستگی دارد. منوی این روز شامل پنیر و املت سبزیجات برای صبحانه، اسپاگتی سبوس دار با سس برای ناهار و سالاد سالمون برای شام است و جوجه‌های پروتئینی و ماست به عنوان میان وعده سرو می‌شود. کسانی که از این رژیم غذایی پیروی می‌کنند باید هر روز ترکیبی از ورزش های هوازی، کششی و قدرتی انجام دهند.

معایب و مزایای رژیم سیب

رژیم سیب مشتریان خود را به سمت مصرف محصولات تازه و بهتر سوق می‌دهد و آنها را ملزم به داشتن یک برنامه ورزشی معمولی می‌کند، هزینه های ورزشی که مستلزم پرداخت هزینه‌های زیاد برای مکمل و بدون نیاز است. لورا کلی (نویسنده سایت SunSentinel) در سال 2008 به مدت یک هفته این رژیم را امتحان کرد و گفت که احساس گرسنگی نمی‌کند و هیچ برنامه ورزشی را نیز دنبال نمی‌کند. کسانی که از این رژیم پیروی می‌کنند ممکن است از خوردن یک سیب یا بیشتر در روز به مدت 12 هفته خسته شوند.

تجربه رژیم سیب
تجربه رژیم سیب

فواید رژیم سیب

  • این رژیم به شما کمک می‌کند بدون احساس گرسنگی و فشار زیاد وزن کم کنید.
  • خوردن روزانه سیب خطر سکته و حمله قلبی را کاهش می‌دهد و سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد.
  • این یک رژیم غذایی ارزان است و پیروی از آن بسیار آسان است.
  • این رژیم شما را از نوشیدن آب میوه‌های تجاری که سرشار از طعم‌ها، رنگ‌ها و شیرین کننده‌های مصنوعی هستند منع می‌کند.
  • این رژیم در یک فرآیند تدریجی و آهسته سوخت شما را تغییر می‌دهد.
  • این رژیم غذایی متعادل است که شامل انواع سبزیجات، میوه‌ها، پروتئین‌ها، لبنیات، چربی‌های سالم، کربوهیدرات‌های سالم، ریزمغذی‌ها و فیبر می‌باشد.
بیشتر بخوانید  ۵ حرکت ورزشی برای داشتن فک زاویه‌ دار و خوش‌ فرم

عوارض رژیم سیب

  • خوردن سیب قبل از هر وعده غذایی اصلی می‌تواند خسته کننده باشد.
  • افرادی که به مصرف کالری زیاد عادت دارند و کم تحرک هستند ممکن است با این رژیم عصبی شوند. به خصوص در دو روز اول که کالری کم است، احتمال بروز این پدیده بیشتر است.
  • پیروی از رژیم سیب ممکن است باعث احساس خواب آلودگی و ضعف شود.

رژیم سیب چطور به لاغری کمک می‌کند؟

جزء اصلی این رژیم، یعنی سیب، سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و فیبر بوده و کالری بسیار کمی دارد. سیب بسته به اندازه آن بین 80 تا 100 کالری دارد. سیب ضد قارچ و بسیار مغذی است. سیب برای سیستم عصبی نیز مفید است. به این دلایل، سیب در بسیاری از رژیم‌های غذایی یافت می‌شود. البته نقش اساسی در این رژیم دارد.

فیبر موجود در سیب به مولکول‌های چربی می‌چسبد و از جذب آنها جلوگیری می‌کند. فیبر سیب پس از اتصال به چربی، آن را از بدن دفع می‌کند. فیبر همچنین به شما کمک می کند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. خوردن سیب قبل از هر وعده غذایی اصلی باعث می‌شود کمتر احساس گرسنگی کنید و از پرخوری جلوگیری کنید.

احتیاط

دو روز اول بسیار مهم است. این روزها علاوه بر سیب، آب فراوان بنوشید و با آب سم زدایی کنید. همچنین اگر در طول رژیم سیب احساس ضعف، دردهای عضلانی، درد مفاصل و… کردید، بلافاصله آن را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید. بهتر است قبل از شروع این رژیم با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. میزان کاهش وزن به عواملی مانند سن، قد، فرم بدن، وزن، سطح فعالیت، سابقه پزشکی و ژنتیک بستگی دارد. بنابراین رژیم غذایی باعث کاهش وزن یکسان در همه افراد نمی شود. در نهایت، مهمترین چیز این است که سالم بمانید.

بیشتر بخوانید  رژیم سه روزه موز و شیر
رژیم سیب در طب سنتی
رژیم سیب در طب سنتی

نتیجه گیری

سیب رژیم غذایی بدی نیست، اما سایر میوه‌ها دارای فیبر در سیب هستند. این رژیم در واقع یک مکمل غذایی بود که بعداً به برنامه رژیم غذایی و ورزش اضافه شد و خوردن سه عدد سیب در روز نیز در سایر رژیم ها رایگان است. استفاده از میان وعده در رژیم لاغری فرصتی برای رفع نیاز بدن به مواد مغذی است. زمانی که با رژیم سیب لاغر می‌کنید، باید مقدار غذایی که می‌خورید را کاهش دهید، بنابراین این خطر وجود دارد که برخی از نیازهای بدن را تامین نکنید.

وقتی بخشی از رژیم غذایی همیشه ثابت باشد، مطمئناً تمام مواد مغذی را دریافت نمی‌کنید و این مشکل در رژیم سیب است. بهترین رویکرد برای یک رژیم غذایی متعادل، داشتن غذاهای متنوع است. سیب مواد مغذی زیادی دارد و بسیار مفید است، اما نمی‌توان فقط با سیب رژیم گرفت. در رژیم غذایی مرتبط با این رژیم، از کاربر خواسته می‌شود که مصرف چربی را کاهش یا محدود کند در حالی که بدن به چربی (نه هر نوع چربی) نیاز دارد.

چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع شده که بیشتر در غذاهای فرآوری شده یافت می‌شوند، برای بدن مضر هستند، اما چربی‌های موجود در غذاهایی مانند آجیل یا روغن زیتون (به نام چربی های اشباع نشده یا چربی های غیر اشباع) برای بدن مفید هستند. مفید هستند. این چربی ها نه تنها کلسترول خون را در بدن افزایش نمی دهند بلکه به کاهش آن نیز کمک می‌کنند.

یک رژیم متعادل با تمام گروه‌های غذایی است که در آن سیب را قبل از وعده‌های غذایی اصلی می‌خورید، اما مراقب ایجاد تنوع باشید. هدف از این رژیم محروم کردن گیرنده از هیچ غذایی نیست، زیرا اگر فردی احساس کمبود کند، مطمئنا دیر یا زود پرخوری خواهد کرد. بنابراین همه چیز باید به همان اندازه که در سالن غذاخوری می‌شود باشد. رژیم سیب انتظارات زیادی از رژیم گیرنده دارد. برنامه ورزشی در واقع باید با توجه به شرایط جسمانی فرد ارائه شود. بسیاری از افراد ممکن است نتوانند برخی ورزش ها را انجام دهند. مثلاً برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند، پیاده روی طولانی به هیچ وجه توصیه نمی شود. رژیم های بدنسازی با کمک بخش ویتامین ورزش، برنامه ورزشی بر اساس ویژگی های بدنی فرد ارائه می‌دهند.

منبع: 5-Day Apple Diet For Weight Loss

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا