رژیم و تغذیهزیبایی و سلامت

7 خوراکی چربی سوز شکم که باعث لاغری و کاهش وزن میشود

بسیاری برای سوزاندن چربی های شکم به رژیم‌های چربی سوزی روی می‌آورند، اما این به تنهایی موثر نیست. بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم انتخاب هوشمندانه غذا و ورزش منظم است دانستن اینکه در رژیم غذایی چه بخورید تنها نیمی از راه است، در کنار آن انجام تمرینات ورزشی با توجه به شرایط بدنی لازم و ضروری است. مصرف برخی مواد غذایی در واقع به کاهش این چربی های ناخواسته کمک می‌کند و ظاهری متناسب به شما می‌دهد در این مقاله از مجله نوبل قصد داریم به معرفی بهترین خوراکی های چربی سوز شکم بپردازیم.

1. خوراکی چربی سوز شکم شکلات تلخ

یکی از خوراکی های چربی سوز شکلات تلخ است شکلات تلخ سرشار از روی است که به سوزاندن چربی شکم کمک می‌کند روی باعث افزایش هورمون لپتین در گردش می‌شود که مصرف انرژی، ذخیره چربی و اشتها را تنظیم می‌کند و این باعث سوزاندن چربی شکم می‌شود برای خوردن شکلات تلخ حتما نوعی را انتخاب کنید که قند بسیار کمی داشته باشد.

خوراکی چربی سوز شکم
خوراکی چربی سوز شکم

2. خوراکی چربی سوز شکم خیار

خیار یک میوه با طراوت و کم کالری و همچنین خوراکی چربی سوز شکم است 100 گرم خیار حاوی حدود 96 درصد آب و 45 کالری انرژی است این میوه همچنین سرشار از مواد معدنی، فیبر غذایی و ویتامین است خوردن یک بشقاب سالاد خیار راهی موثر و سالم برای کاهش وزن و دفع سموم آزاد شده از سیستم گوارشی است.

3. خوراکی چربی سوز شکم گوجه فرنگی

یکی دیگر از مواد غذایی که چربی های شکم را می سوزاند گوجه فرنگی است یک گوجه فرنگی بزرگ فقط 33 کالری دارد. گوجه فرنگی حاوی ترکیب معروف 9-oxo-ODA است که به کاهش چربی خون و در نتیجه کنترل چربی شکم کمک می‌کند این ترکیب همچنین با بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی مبارزه می‌کند.

4. خوراکی چربی شوز شکم سیب

سیب یکی دیگر از مواد غذایی چربی سوز شکم است که باعث زیبایی و سلامت بدن می‌شود سیب حاوی فیبر غذایی، فلاونوئید، فیتوسترول و بتاکاروتن است که باعث احساس سیری می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند. بر اساس مطالعه‌ای در برزیل، زنانی که روزانه 3 یا بیشتر سیب می‌خورند، نسبت به زنانی که سیب نمی‌خورند، وزن بیشتری از دست می‌دهند.

ترکیبات طبیعی موجود در سیب به نام اسید پکتین به کاهش وزن کمک می‌کند. میوه‌هایی که سرشار از پکتین هستند معمولاً باید بیشتر جویده شوند و وقتی پکتین در معده حل می‌شود، ماده‌ای ژل مانند تشکیل می‌دهد که چربی و کلسترول رژیم غذایی را جذب می‌کند.

بهترین خوراکی های چربی سوز شکم
بهترین خوراکی های چربی سوز شکم

5. خوراکی چربی سوز شکم آناناس

این میوه گرمسیری حاوی آنزیم بروملین است که خاصیت ضد التهابی دارد این آنزیم پروتئین را می سوزاند و به سوزاندن چربی های شکم کمک می‌کند. در مطالعه‌ای در دانشگاه مریلند مشخص شد که خاصیت ضد باکتریایی بروملین با باکتری‌هایی که باعث اسهال می‌شوند مبارزه می‌کند و برای درمان اختلالات روده مفید است بهبود وضعیت معده می‌تواند منجر به نفخ کمتر و کمر باریک شود.

6. خوراکی چربی سوز شکم، انواع توت

توت‌ها سرشار از فیبر هستند، تنها یک فنجان تمشک حاوی 6 گرم فیبر است در مقابل، ژله غذایی بی ارزش و فاقد فیبر و مملو از قند افزوده محسوب می‌شود که توت نیز یکی از انواع خوراکی های چربی سوز شکم است.

7. خوراکی چربی سوز شکم کرفس

برای داشتن شکمی لاغر باید سبزیجاتی مانند کرفس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید کرفس بسیار کم کالری و پر فیبر است و حاوی کلسیم و ویتامین C است که به کاهش وزن کمک می‌کند.

جمع بندی

برخی از خوراکی ها می‌توانند به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کنند با این حال، باید به یاد داشته باشید که غذاهای چربی سوز را در کنار سایر غذاهای سالم مصرف کنید برای چربی سوزی و کاهش وزن، علاوه بر خوردن بهترین خوراکی های چربی سوز، باید یک برنامه ورزشی منظم را نیز دنبال کنید و در صورت لزوم تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

 

منبع: selecthealth

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا