رپورتاژ

گلکسی a14، قیمت مناسب، پشتیبانی عالی

اگر قصد دارید با بودجه‌ای حدودا 5 میلیون تومانی یک گوشی قابل‌قبول داشته باشید تا کارهای روزانه‌ی خود را به آن بسپارید، گلکسی a14 یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما محسوب می‌شود. گوشی a14 با توجه به مشخصات مناسبی که دارد، از پس انجام کارهای مختلف مانند پخش فیلم، اجرای بازی‌ها و حتی عکاسی شخصی هم برمی‌آید. با بررسی تخصصی این مدل همراه باشید.

طراحی و ساخت

تمام مدل‌های نسل جدید سری A سامسونگ از نظر طراحی پنل پشتی کاملا مشابه یکدیگر به‌نظر می‌رسند و حتی از روبه‌رو نیز (به‌جز گوشی a54 که دوربین سلفی آن به‌صورت پانچ طراحی شده) تفاوت خاصی با هم ندارند. گوشی a14 هم از این قاعده مستثنی نیست. غول کره‌ای در ساخت بدنه و فریم گوشی اقتصادی خود تنها از پلاستیک استفاده کرده که برای دستگاهی در این کلاس کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد؛ اما وزن 201 گرمی دستگاه کمی از استانداردهای امروزی فاصله دارد. نوع چیدمان دوربین‌ها و خطوط عمودی پشت بدنه هم زیبایی خاصی به این مدل ارزان‌قیمت بخشیده است.

در مجموع، اگر قیمت گوشی a14 را در نظر داشته باشید، طراحی و کیفیت ساخت این مدل نمره‌ی قابل‌قبولی دریافت می‌کند.

نمایشگر

صفحه نمایش گلکسی آ 14 از نوع PLS LCD است و قطر آن به 6.6 اینچ می‌رسد. این نمایشگر تقریبا 80 درصد از پنل جلویی دستگاه را اشغال کرده و حاشیه‌ی نسبتا زیادی دارد. رزولوشن 1080×2408 هم تراکم پیکسلی 400 را برای این صفحه نمایش به ارمغان می‌آورد که عددی قابل‌توجه به شمار می‌آید. تنها مشخصه‌ای که می‌توانست کمی بهبود پیدا کند و ارزش دستگاه را بالاتر ببرد، نرخ نوسازی آن است. نرخ نوسازی نمایشگر a14 روی 60 هرتز ثابت می‌ماند و تغییر نمی‌کند.

برای چاقی چه بخوریم؟ بخورید و بیاشامید تا چاق شوید!

صفحه نمایش این گوشی در انجام اغلب کارها عملکرد خوبی دارد و رضایت شما را جلب می‌کند. چه اهل وب‌گردی باشید و چه به تماشای فیلم و سریال روی گوشی علاقه‌مند باشید، گوشی a14 شما را ناامید نخواهید کرد. به‌جز اجرای بازی‌های سنگین که نیازمند نرخ نوسازی 90 هرتز یا بالاتر هستند، سایر امور با کیفیتی مناسب بر روی صفحه به نمایش درمی‌آیند و از این لحاظ، مشکل خاصی وجود ندارد.

دوربین

سامسونگ هر سه نوع دوربینی را که برای ثبت لحظات روزانه‌ی زندگی به آن‌ها احتیاج دارید، در اختیارتان قرار داده است. دوربین واید این گوشی 50 مگاپیکسلی است و گشودگی دیافراگم آن f/1.8 اعلام شده است. دوربین‌های اولتراواید و ماکرویa14 Galaxy هم به‌ترتیب 5 و 2 مگاپیکسلی هستند. ضمن اینکه شما می‌توانید عکس‌های سلفی خود را با دوربین 13 مگاپیکسلی وایدی که به‌صورت قطره‌ای در بالای نمایشگر جای گرفته، بگیرید. خبر خوب اینکه هم با دوربین پشتی و هم با دوربین جلویی این مدل می‌توانید ویدیوهای فول اچ‌دی ضبط کنید.

طبعا تصاویر ثبت‌شده توسط گوشی a14، کیفیت عکس‌های گوشی پرچم‌دار را ندارند؛ اما اگر قیمت و کلاس دستگاه را به‌خاطر داشته باشید، قطعا رضایت‌تان را جلب خواهند کرد. رنگ‌ها به واقعیت نزدیک هستند و تنها کمی گرم‌تر دیده می‌شوند؛ نویز تصاویر بسیار پایین است و حتی هنگام عکاسی در شب هم آزاردهنده نیست؛ شفافیت عکس‌ها مناسب است و جزئیات در حدی استاندارد به ثبت می‌رسند. دوربین اولتراواید در نور روز عکس‌های قابل‌قبولی می‌گیرد و حال و هوای مناظر طبیعی یا شهری را به‌خوبی منتقل می‌کند. دوربین ماکرو عملکردی معمولی دارد و تنها در صورتی که همه‌ی شرایط فراهم باشد، عکس‌های نسبتا مناسبی را به ثبت می‌رساند. دوربین سلفی هم کیفیتی کم و بیش مشابه را به نمایش می‌گذارد و تصاویر باکیفیتی را تقدیم‌تان می‌کند. اگر هنگام فیلم‌برداری گوشی را در جایی ثابت نگه دارید، هر دو دوربین می‌توانند ویدیوهای قابل‌قبولی را ضبط کنند.

مقایسه پاراج و imdb

روی هم رفته، با در نظر گرفتن قیمت گوشی a34 ، عملکرد دوربین آن بسیار خوب ارزیابی می‌شود. این مدل می‌تواند لحظات خاص زندگی شما را در قالب عکس و فیلم ماندگار کند و تماس‌های تصویری باکیفیتی را برای‌تان برقرار کند.

سخت‌افزار

گوشی سامسونگ a14 از چیپست Helio G80 محصول شرکت مدیاتک بهره می‌برد. پردازنده این موبایل هشت هسته‌ای است و با بیشینه سرعت 2 گیگاهرتز کار می‌کند. پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 و 4 یا 6 گیگابایت رم، دیگر اجزای پردازشی این مدل را تشکیل می‌دهند. سه نسخه از این مدل به بازار عرضه شده؛ یک ورژن 64 گیگابایتی با 4 گیگابایت رم و دو ورژن 128 گیگابایتی با رم‌های 4 و 6. وجود اسلات اختصاصی کارت حافظه هم کمک می‌کند فضای ذخیره‌سازی خود را بدون دردسر افزایش دهید.

پردازنده گوشی a14 برای انجام کارهای روزمره طراحی شده و در این زمینه عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارد. حرکت در منوها روان است؛ بازی‌های ساده با سرعت خوبی اجرا می‌شوند و اجرای هم‌زمان چند برنامه، مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. به‌طور خلاصه، تا زمانی‌که از گوشی خود توقع انجام کارهای سنگین مثل ویرایش عکس، تدوین ویدیو و گیمینگ حرفه‌ای را نداشته باشید، این مدل مقرون به‌صرفه توقعات شما را برآورده می‌کند.

نرم‌افزار

یکی از مهم‌ترین مزایای کهکشانی ارزان‌قیمت سامسونگ، به‌روز بودن سیستم عامل و پشتیبانی نرم‌افزاری عالی آن است. این مدل با اندروید 13 و رابط کاربری One UI Core 5 به بازار عرضه شده و طبق شنیده‌ها قرار است به‌مدت چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت و دو بار آپدیت سیستم عامل را تجربه کند. نیاز به گفتن نیست که به‌ندرت از گوشی‌های اقتصادی چنین پشتیبانی تمام‌قدی به عمل می‌آید.

راهنمای کامل برای قطعات استوک لپ‌تاپ: انتخاب و فهم قطعات کلیدی

اغلب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوشی a14کاربردی هستند و فضای ذخیره‌سازی دستگاه صرف نصب برنامه‌های به درد نخور نشده است. رابط کاربری هم در عین جذاب بودن، سرعت خوبی دارد و کارها به شکلی روان انجام می‌شود.

باتری

تامین انرژی گوشی a14 بر عهده‌ی یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که با سرعت 15 وات شارژ می‌شود. ظرفیت باتری با معیارهای امروزی کاملا مطابقت دارد و شارژدهی دستگاه هم رضایت‌بخش است. سرعت شارژ باتری هم اگرچه می‌توانست بالاتر باشد، اما این همان استانداردی است که سامسونگ در ساخت گوشی‌های اقتصادی و حتی میان‌رده‌ی خود دنبال می‌کند. اگر روزانه دو، سه ساعت با گوشی خود صفحات وب و رسانه‌های اجتماعی را مرور می‌کنید و کمی هم برای تماشای فیلم و سریال وقت می‌گذارید، گلکسی a14 می‌تواند تا دو روز شما را همراهی کند.

سخن پایانی

سامسونگ گوشی a14 را مخصوص کاربرانی طراحی کرده که توقع زیادی از موبایل خود ندارند، اما می‌خواهند کارهای روزانه‌شان بدون دردسر انجام شود. پشتیبانی نرم‌افزاری فوق‌العاده، نکته‌ی مهم دیگری است که این امکان را به شما می‌دهد تا حداقل چند سال به‌روز بمانید و مجبور نباشید گوشی خود را تعویض کنید.

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

مجله نوبل

سایت مجله نوبل یک سایت خبری و فرهنگی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی، فیلم و سینما، مد و استایل، سبک زندگی و ... فعالیت می‌کند. در این سایت شما می‌توانید به آخرین اخبار و گزارش‌ها در این حوزه‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین مقالات، نقد و بررسی فیلم‌ها، محصولات تکنولوژی و مد را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا