تکنولوژی و دیجیتال

بهترین گوشی های بازار ایران (آبان ۱۴۰۰) به روز شد

با توجه به افزایش بی‌سابقه و لجام گسیخته قیمت تلفن همراه در بازار ایران طی چند سال گذشته، این وسیله حیاتی که بخش زیادی از زندگی ما را به خود اختصاص داده است، به کالایی لوکس تبدیل شده است. بنابراین هنگام خرید یک گوشی جدید باید وسواس بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم و مدلی را انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت دلخواه ارائه دهد.

در این مقاله از مجله نوبل می‌خواهیم بهترین گوشی های بازار ایران در بازه‌های قیمتی مختلف را معرفی کنیم. از بهترین گوشی های 2 میلیون تومانی (گوشی های اقتصادی) تا بهترین گوشی های 40 میلیون تومانی (گوشی های پرچمدار) تا بتوانید بر اساس بودجه خود بهترین گوشی ممکن را خریداری کنید.

توجه داشته باشید که تمامی قیمت‌های نوشته شده بر اساس پایین‌ترین قیمت بازار برای مدل ثبت شده می‌باشد. علاوه بر این، با توجه به تغییرات زیاد قیمت در بازار تلفن همراه، مقاله پیشرو در ابتدای هر ماه و با توجه به قیمت روز به روز می‌شود.

بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان

بهترین گوشی های میان رده 2021
بهترین گوشی های میان رده 2021

نوکیا 1.4

یکی از ارزان‌ترین و بهترین گوشی های بازار ایران برند بی‌صدا نوکیا است که در اوایل سال جاری با نسخه «گو» اندروید 10 معرفی شد. نوکیا 1.4 نیز قابلیت ارتقا به اندروید 11 را دارد و احتمالاً نوکیا از آن پشتیبانی خواهد کرد. اندروید 12 هم همینطور. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، صفحه نمایش 6.5 اینچی اچ دی و تراشه چهار هسته ای اسنپدراگون 215 با مجموع سه دوربین آن را به خرید خوبی در این رنج قیمت تبدیل کرده است.

نسخه پایه نوکیا 1.4 با 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 1 گیگابایت رم عرضه می‌شود. اما می‌توانید این گوشی را با حافظه 32 و رم 2 گیگابایتی با قیمتی در حدود 2 میلیون تومان تهیه کنید.


بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان

بهترین گوشی های 2021
بهترین گوشی های 2021

نوکیا جی 10

جی 10 یکی از جدیدترین گوشی‌های نوکیا است و بهترین گوشی های بازار ایران محسوب می‌شود. که حدود یک ماه است معرفی شده و امکانات خوبی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. عرضه شده با اندروید 11، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، صفحه نمایش 6.5 اینچی اچ دی، تراشه مدیاتک هلیو جی 25 و چهار دوربین با زاویه دید عریض، ماکرو، سلفی و عمق سنج تنها بخشی از ویژگی‌های نوکیا جی 10 است. نوکیا جی 10 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی در بازار ایران حدود 3 میلیون تومان به فروش می‌رسد.


بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان

ردمی نوت 9 شیائومی

به بخشی از بازار می‌رسیم که شیائومی با ترکیب حداقل قیمت و حداکثر امکانات در قالب گوشی‌های مختلف، این بازه قیمتی را در اختیار گرفته است. شیائومی ردمی نوت 9 نیز یکی از با ارزش ترین گوشی‌های تا سقف 4 میلیون تومان است. تراشه هلیو جی 85 مدیاتک، صفحه نمایش 6.5 اینچی فول اچ دی با لایه محافظ گوریلا گلس 5، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی از جمله ویژگی‌های ردمی نوت 9 هستند.

امکاناتی مانند شارژ معکوس 9 واتی، مادون قرمز، NFC و کاور ضد آب از دیگر ویژگی‌های جذاب شیائومی ردمی نوت 9 است که می‌توانید این گوشی هوشمند اقتصادی را با 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی با قیمتی حدود 4 میلیون تومان خریداری کنید. که یکی از بهترین گوشی های بازار ایران است.

بررسی ساعت هوشمند هایلو ls02؛ امکانات عالی و ارزان

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان

بهترین دوربین گوشی میان رده

شیائومی ردمی نوت 9T مدل 5G

«ردمی نوت 5 جی 9 تی» یکی از گوشی‌های اقتصادی، جذاب و یکی بهترین گوشی های بازار ایران ارزان قیمت 5G در ایران است. ردمی نوت 9 تی مدل پیشرفته ردمی نوت 9 با امکانات جذاب است، مدل 64 گیگابایتی با چهار گیگابایت رم با قیمتی در حدود 5 میلیون تومان در بازار ایران یافت می‌شود. ویژگی‌های اصلی Redmi Note 5G 9T علاوه بر پشتیبانی از شبکه‌های 5G، صفحه نمایش 6.53 اینچی Full HD، تراشه جدید و کارآمد با پردازنده هشت هسته ای، دوربین 48 مگاپیکسلی، بلندگوهای استریو و 5000 میلی آمپر ساعت است. باتری با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 اینچی وات به ذکر است.


بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

پوکو X3 پرو

پوکو که اکنون مستقل از شیائومی است، اوایل سال جاری از مدل جدیدی از X3 محبوب با نام Poco X3 Pro رونمایی کرد. همانطور که از نام آن پیداست، این یک نسخه پیشرفته از Poco X3 است. بارزترین ویژگی پوکو ایکس 3 پرو، تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون 860 است که قدرت آن را بیش از دو برابر پوکو ایکس 3 می‌کند. از نظر قدرت پردازشی، پوکو ایکس 3 پرو در رنج قیمتی 6 میلیون تومان رقیبی ندارد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به صفحه نمایش 120 هرتزی با پشتیبانی از HDR10، بلندگوهای استریو، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و باتری 5160 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 33 واتی اشاره کرد. که یکی از بهترین گوشی های بازار ایران بحساب می‌آید.


بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

پرفروش ترین گوشی های سال 2021
پرفروش ترین گوشی های سال 2021

شیائومی می 11 لایت

شیائومی چند ماه پیش آخرین گوشی‌های خود را با نام سری می 11 معرفی کرد. شیائومی می 11 لایت مقرون به صرفه‌ترین مدل این سری است. در حال حاضر مدل 128 گیگابایتی آن را با قیمتی در حدود 7 میلیون تومان در بازار ایران می‌توانید پیدا کنید. اگر فقط قدرت پردازش را در نظر بگیرید، Poco X3 Pro هنوز در مقایسه با May 11 Lite گوشی قدرتمندتری است. اما در سایر زمینه‌ها، مزیت با May 11 Lite خواهد بود. برای مثال می 11 لایت حدود 30 درصد سبک‌تر و 30 درصد نازک تر از پوکو ایکس 3 پرو است. علاوه بر این، نمایشگر بهتری دارد و دوربین اصلی آن عملکرد بهتری دارد.

برای انتخاب بهترین گوشی تا سقف 8 میلیون تومان، اگرچه می‌توانید گوشی‌های جدیدی مانند شیائومی ردمی نوت 10 پرو و شیائومی ردمی نوت 10 پرو مکس را خریداری کنید، اما همچنان می 11 لایت را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا این گوشی در زمینه عکاسی عملکرد بهتری دارد و به طور کلی تجربه بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.


بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان

جدیدترین گوشی سامسونگ 2021
جدیدترین گوشی سامسونگ 2021

پوکو F3

با بودجه‌ای نزدیک به 9 میلیون تومان می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌های پرچمدار خریداری کنید. Poco F3 یکی از معدود گوشی‌هایی است که از تراشه اسنپدراگون 870 بهره می‌برد. این بدان معناست که Poco F3 در مقایسه با پرچمداران سال گذشته مانند Xiaomi Mi 10 یا سری OnePlus 8 قدرت بیشتری به شما می‌دهد. اسنپدراگون 870 برای اجرای اکثر بازی‌ها با نرخ فریم پایدار و تنظیمات گرافیکی عالی به اندازه کافی قدرتمند است. اگر بازی از نرخ بیش از 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند، به لطف نمایشگر 120 هرتزی Poco F3 می‌توانید آن را تجربه کنید. Poco F3 یک گوشی رویایی برای گیمرها در دنیای تکنولوژی و دیجیتال موبایل است. تمامی قطعاتی که برای گیمرها مهم هستند (از جمله صفحه نمایش، تراشه و …) عملکرد خوبی در Poco F3 دارند. علاوه بر این، پشتیبانی از F3 از اتصال 5G یکی از ویژگی‌های آینده نگرانه بهترین گوشی های بازار ایران است.


جایگزین: پوکو ایکس 3 جی تی شیائومی

بهترین گوشی های 2020 با قیمت مناسب
بهترین گوشی های 2020 با قیمت مناسب

در نگاه اول، گوشی جدید پوکو ممکن است در مقایسه با یکی دیگر از اعضای خانواده یعنی Poco F3 انتخاب خوبی نباشد. اما اگر عکاسی و فیلم‌برداری بهتر، سرعت شارژ سریع‌تر، محافظ‌های صفحه نمایش قابل اعتمادتر و بلندگوهای بهتر برای شما مهم هستند، می‌توانید نگاهی به Poko X3 GT جدید بیندازید. البته از نظر قدرت پردازشی و همچنین نمایشگر تفاوت چشمگیری بین پوکو ایکس 3 جی تی و برادر دیگرش پوکو ایکس 3 پرو وجود ندارد.

آموزش غیر فعال کردن رومینگ رایتل (rightel)

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

بهترین گوشی های سامسونگ 2020
بهترین گوشی های سامسونگ 2020

می 11 لایت 5G شیائومی

نسخه May 5G11 Lite تنها چند تفاوت با مدل 4G دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تراشه 5 نانومتری اسنپدراگون 780، گوریلا گلس 6، پشتیبانی از ویدئو HDR10 +، دوربین سلفی بهتر و پشتیبانی از Powered Delivery 3 و Quick Charge اشاره کرد. + 4 فناوری کرد; با این حال، به دلیل تراشه بهینه تر و ظرفیت باتری یکسان هر دو نسخه، باتری مدل 5G کمی بیشتر دوام می‌آورد. که یکی از بهترین گوشی های بازار ایران است.


جایگزین: گلکسی A52 سامسونگ

جدیدترین گوشی سامسونگ 2020 قیمت
جدیدترین گوشی سامسونگ 2020 قیمت

در بازه قیمتی 10 میلیون تومانی، مزیت بزرگی بین این دو گوشی وجود ندارد; اما اگر بتوانید تراشه قدرتمندتر و طراحی باریک‌تر May 11 Lite 5G را شکست دهید، Samsung Galaxy A52 انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. طراحی شیک و بدنه ضدآب با رابط کاربری جذاب سامسونگ، نمایشگر چشم نواز و استفاده از لرزشگیر اپتیکال در دوربین اصلی از ویژگی‌های نمایندگی سامسونگ است; البته توجه داشته باشید که در مورد مدل 4G A52 صحبت می کنیم، این گوشی 2 مدل دیگر نیز با نام‌های گلکسی A52 نسخه 5G و A52s نسخه 5G دارد که با قیمتی در حدود 12 میلیون تومان در بازار ایران موجود است.

به خاطر داشته باشید که Samsung Galaxy A52 به طور کلی تجربه کاربری و عکاسی بهتری نسبت به Poco F3 ارائه می‌دهد. اما اگر به دنبال قدرتمندترین گوشی برای بازی‌های موبایلی سریع و روان هستید، Poco F3 همچنان گزینه بهتری است.


بهترین گوشی تا ۱۴ میلیون تومان

بهترین گوشی تا 5 میلیون
بهترین گوشی تا 5 میلیون

سامسونگ گلکسی S20 FE مدل 5G

چندی پیش سامسونگ مدل جدیدی از خانواده گلکسی اس 20 را با نام «گلکسی اس 20 FE» در دو نسخه 4G و 5G معرفی کرد. هر دو نسخه به لطف تجربه بی‌عیب و نقص، قیمت مناسب و ارزش خرید بالا توانستند به محبوبیت زیادی دست یابند. گلکسی اس 20 FE بیشتر مشخصات مدل گران قیمت گلکسی اس 20 را با قیمت بسیار پایین‌تری دارد. این گوشی همان صفحه نمایش 120 هرتزی و دوربین اصلی و شارژ سریع 25 واتی را ارائه می‌دهد و تنها در قسمت‌هایی مانند جنس بدنه و … با گلکسی اس 20 تفاوت دارد و تفاوت مدل‌های 4G و 5G گلکسی اس 20 FE در این است. فقط به دلیل تراشه آنها. به لطف تراشه اسنپدراگون 865، مدل 5G پایدارتر، خنک تر و سریعتر از مدل 4G است و تجربه بسیار بهتری را در مقایسه با مدل 4G ارائه می دهد. در حال حاضر می‌توانید مدل 5G گلکسی اس 20 FE را با قیمتی نزدیک به 14 میلیون تومان یکی از بهترین گوشی های بازار ایران است.


بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی
بهترین گوشی های شیائومی

شیائومی می 11i

به تازگی مدل ساده‌تری از پرچمدار فعلی شیائومی با نام «شیائومی می 11 آی» در بازار ایران به فروش می‌رسد که اکثر امکانات مدل پرچمدار را با قیمتی نزدیک به 15 میلیون تومان در اختیار شما قرار می‌دهد. البته این قیمت مربوط به مدل 256 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم است. بارزترین ویژگی این گوشی تراشه اسنپدراگون 888 است که در حال حاضر یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موجود در گوشی‌های هوشمند است. می 11i دارای صفحه نمایش اولد 6.67 اینچی با پشتیبانی از HDR10 + است و سه دوربین 108، 8 و 5 مگاپیکسلی وظیفه عکاسی و فیلم برداری را بر عهده دارند. بد نیست بدانید که May 11i می تواند مانند مدل پرچمدار با رزولوشن 8K نیز عکاسی کند.

در نظر داشته باشید که تا سقف 15 میلیون تومان، Galaxy S20 FE همچنان بهترین دوربین را در کنار بهترین تجربه کاری ارائه می‌دهد. اما از نظر قدرت پردازش و اجرای بازی‌های موبایل، شیائومی Mi 11i به مراتب برتر از Galaxy S20 FE است.


بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی سامسونگ سری a
بهترین گوشی سامسونگ سری a

شیائومی می 11

اگر به دنبال خرید بهترین گوشی های بازار ایران با قیمت حدود 20 میلیون تومان هستید، پرچمدار فعلی شیائومی 11 می با قیمت حدود 19 میلیون تومان هوشمندانه‌ترین انتخاب شما خواهد بود. می 11 دارای صفحه نمایش 6.81 اینچی با رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل است که هم یک میلیارد رنگ و هم به گفته شیائومی 1500 نیت روشنایی را نشان می‌دهد. همانطور که انتظار می‌رفت، پرچمدار شیائومی از بهترین تراشه ممکن یعنی اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند که با 8 یا 12 گیگابایت رم (بسته به حافظه داخلی) عرضه می شود. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و سه دوربین 13 مگاپیکسلی (فرابنفش)، 5 مگاپیکسلی (ماکرو) و 20 مگاپیکسلی (سلفی) وظیفه عکاسی و فیلم برداری در 11 می را بر عهده دارند. از دیگر ویژگی‌های هیجان انگیز می 11 می‌توان به بلندگوهای استریو، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 55 واتی اشاره کرد.

بررسی شیائومی ردمی K60 | مشخصات، پردازنده و قیمت

بهترین گوشی تا ۲۲ میلیون تومان

فروشگاه اینترنتی موبایل سامسونگ
فروشگاه اینترنتی موبایل سامسونگ

سامسونگ گلکسی S21 پلاس

پرچمداران 2021 سامسونگ در سه مدل معمولی (بدون پسوند) و پلاس و اولترا معرفی شدند. مدل‌هایی که بدون شک جزو بهترین گوشی های بازار ایران اندرویدی هستند. قیمت هر سه گوشی در شش ماه پس از معرفی کاهش یافته است و زمان خوبی برای خرید آنها به نظر می‌رسد. مدل گلکسی اس 21 پلاس با قیمتی نزدیک به 22 میلیون تومان در بازار ایران یافت می‌شود. گلکسی اس 21 پلاس همان صفحه نمایش عالی و دوربین‌های همه کاره و امکانات نرم افزاری بی‌پایان گلکسی اس 21 معمولی را با نمایشگر بزرگتر، باتری بزرگتر و بدنه شیشه ای ارائه می‌دهد و مسلماً یکی از برترین گوشی‌های هوشمند ساخته شده تا به امروز است.


بهترین گوشی تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی سامسونگ با قیمت مناسب
بهترین گوشی سامسونگ با قیمت مناسب

اپل آیفون 12

در زمان نگارش این مطلب، آیفون 12 پرفروش‌ترین گوشی جهان است و از نظر آمار فروش، هیچ یک از گوشی‌های اندرویدی حتی به آن نزدیک نیستند. بد نیست بدانید 5 درصد از کل گوشی‌های فروخته شده در سال 2021 آیفون 12 بودند. همانطور که در بررسی آیفون 12 گفتیم، “آیفون 12 به لطف پنل OLED با وضوح بالا و پشتیبانی از Dolby Vision، تجربه بصری منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. پردازنده قدرتمند و پیشرفته A14، مانند نسل‌های قبلی، عمر مفید آیفون 12 را افزایش می‌دهد؛ «زیرا با گذشت زمان، کاربر کمتر متوجه کاهش سرعت دستگاه می‌شود.» اگر به همه این دوربین‌های عالی، اسپیکرهای باکیفیت و یک بدنه خوش ساخت متوجه خواهید شد که چرا آیفون 12 پرفروش‌ترین گوشی جهان است.در حال حاضر این گوشی با ظرفیت 128 گیگابایت و قیمتی در حدود 24 میلیون تومان در بازار موجود است.


بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان

بهترین گوشی های 2019
بهترین گوشی های 2019

سامسونگ گلکسی S21 اولترا

اگر محدودیت هزینه ندارید و سیستم عامل اندروید را دوست دارید، Galaxy S21 Ultra بهترین انتخاب شماست. همانطور که در بررسی گلکسی اس 21 اولترا گفتیم: “گلکسی اس 21 اولترا اکنون بهترین و نمادین ترین پرچمدار دنیای اندروید است.” در زمان نگارش این مقاله، هیچ گوشی اندرویدی دیگری وجود ندارد که بتوانیم آن را به Galaxy S21 Ultra ترجیح دهیم. پس اگر حساب بانکی شما با قیمت بالای این مدل مطابقت دارد، می توانید با خیال راحت آن را به عنوان بهترین گوشی اندرویدی بازار ایران خریداری کنید.


بهترین گوشی تا ۴۰ میلیون تومان

بهترین گوشی سامسونگ 2019
بهترین گوشی سامسونگ 2019

اپل آیفون 12 پرو مکس

اگر محدودیتی در هزینه ندارید، حتماً باید به سراغ آیفون 12 پرو مکس بروید. برای خرید گوشی‌های تاشو پول خود را بدون دلیل نسوزی. از آنجا که تلفن‌های تاشو هنوز به بلوغ کافی برای ارائه یک تجربه خوب برای استفاده روزمره نرسیده‌اند. بنابراین، در حال حاضر، بهترین انتخاب ممکن آیفون 12 پرو مکس خواهد بود. مدل رجیستر شده و 128 گیگابایتی این گوشی را می‌توانید در بازار ایران با قیمتی در حدود 33 میلیون تومان پیدا کنید. آیفون 12 پرو مکس کامل‌ترین و بهترین آیفونی است که تاکنون ساخته شده است. کیفیت ساخت عالی، صفحه نمایش OLED رنگی دقیق و روشنایی بالا، پردازنده قدرتمند، عملکرد عالی دوربین در عکاسی در روز و شب و شارژدهی بسیار رضایت بخش تنها بخشی از مزایای آیفون ۱۲ پرو مکس است.

گوشی‌های دیگر در بازه قیمتی 40 میلیون تومان و حتی گرانتر هستند که در حال حاضر برچسب قیمت چندان مناسبی ندارند. زیرا مدت کمی از معرفی آنها می‌گذرد و به صورت محدود و نوآورانه وارد بازار ایران شده‌اند. اینها شامل خانواده های iPhone 13، Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 می شود. آنها را بخرید.

منبع: زومیت / cutt.ly

در این مقاله بهترین گوشی های بازار ایران را به شما معرفی کردیم. شما نیز نظرات خودتون را با ما به اشتراک بزارید.

مطالب مرتبط:

ساعت هوشمند چی بخرم

بهترین دسته سلفی

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

مجله نوبل

سایت مجله نوبل یک سایت خبری و فرهنگی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی، فیلم و سینما، مد و استایل، سبک زندگی و ... فعالیت می‌کند. در این سایت شما می‌توانید به آخرین اخبار و گزارش‌ها در این حوزه‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین مقالات، نقد و بررسی فیلم‌ها، محصولات تکنولوژی و مد را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا