مشاهیر

بیوگرافی یونس شاهمرادی؛ کسب مقام اول مسابقات قرآنی

در این مطلب از سایت مجله نوبل با بیوگرافی یونس شاهمرادی همراه شما هستیم. یونس شاهمرادی، متولد سال ۱۳۸۱ در شهر زنجان، از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته حسابداری در سال دوم تحصیل خود است. او از هشت سالگی با شروع به قرائت قرآن، عشق و علاقه‌ی خود به این کتاب پرمعنی را پیدا کرد. تا به امروز، توانسته است در مسابقات مختلف تلاوت قرآن علیه رقبا رتبه‌های برتری کسب کند.

یونس شاهمرادی به تلاوت قرآن به گونه‌ای پیشرفته و عالی مسلط شده است که در مسابقه تلاوت قرآن “عطر الکلام” در عربستان، موفق به کسب مقام اول شده و جوایزی به ارزش ۸۰۰ هزار دلار، معادل ۴۲ میلیارد تومان را به عنوان جایزه نقدی به خانه برده است.

او در این روزها در فضای مجازی و رسانه‌ها به دلیل دستاوردهای بزرگ خود در حوزه تلاوت قرآن مورد توجه و تحسین بسیاری از کاربران و رسانه‌ها قرار گرفته و در مورد او نوشته‌ها و گزارش‌های زیادی منتشر شده است.

بیوگرافی یونس شاهمرادی

یونس شاهمرادی در سال ۱۳۸۱ در شهر زنجان به دنیا آمد. او اصالتاً زنجانی است اما در حال حاضر در تهران زندگی می‌کند. یونس شاهمرادی به عنوان یکی از تلاوت‌کنندگان برجسته قرآن شناخته می‌شود و به عنوان برنده جایزه تلاوت قرآن در مسابقه “عطر الکلام” در عربستان شناخته می‌شود.

او پس از شنیدن فراخوان مسابقه تلاوت قرآن در عربستان، با نام “مسابقه عطر الکلام” در این مسابقه شرکت کرد و با تلاوت خیره‌کننده‌اش توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد. این دستاوری بزرگ به او جایزه‌ای به ارزش سه میلیون ریال عربستان، معادل بیش از ۴۰ میلیارد تومان، را از آنجا به ارمغان آورد.

بیوگرافی هستی مهدوی فر | سن، قد و وزن
بیوگرافی یونس شاهمرادی
بیوگرافی یونس شاهمرادی

کسب رتبه اول در مسابقه تلاوت قرآن در عربستان

یونس شاهمرادی، یکی از جوانان ثروتمند ایران، موفق به کسب رتبه اول در مسابقه تلاوت قرآن در عربستان شده است. او در این مسابقه که از بین ۵۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد، توانست به مقام اولی دست پیدا کند. این دستاوری بزرگ در مسابقه “عطر الکلام” به وی داده شد.

مسابقات تلاوت قرآن “عطر الکلام” دومین دوره خود را در عربستان برگزار کرد و با حضور بیش از ۵۰ هزار شرکت‌کننده از ۱۶۵ کشور، به یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌های جهانی تلاوت قرآن تبدیل شد. یونس شاهمرادی در میان این قاریان برجسته و معتبر، توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

در رقابت با سه قاری دیگر از کشور عربستان و مراکش، یونس شاهمرادی توانست رتبه اول در بخش تلاوت دومین دوره این مسابقات را کسب کند. به عنوان نتیجه این موفقیت، او مبلغ سه میلیون ریال سعودی به عنوان جایزه از اداره کل رفاه عربستان دریافت کرد.

این پیروزی و ارزش بالای جایزه مسابقه “عطر الکلام” باعث بزرگنمایی این دستاوری در ایران و جلب توجه رسانه‌ها شده است. این جایزه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جوایز تلاوت قرآن در تاریخ مسابقات قرآن شناخته شده و به ثبت گینس نیز رسیده است.

قاریان ایرانی به عنوان نمایندگان کشور، به مسابقات تلاوت قرآن در سطح جهانی شرکت می‌کنند، اما به دلیل عدم اعلام جوایز بسیاری از این مسابقات در رسانه‌ها توجه چندانی به آن‌ها نشده است. اما در این مورد، ارزش بالای جایزه و رتبه نخست یونس شاهمرادی، باعث شده تا توجه به این موفقیت جلب شود.

بیوگرافی بلا رمزی (bella ramsey)

یونس شاهمرادی تاکنون با تلاوت و ترتیل قرآن، اینکار را به یک سطح بسیار بالا برده و در مسابقات بین‌المللی نیز نماینده ایران بوده و موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده است. او به عنوان یکی از قاریان برجسته ایران در حوزه تلاوت قرآن شناخته می‌شود.

سوابق یونس شاهمرادی

یونس شاهمرادی، یک قاری ایرانی ۲۱ ساله است که در مرحله فینال دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به نام “عطر الکلام” در عربستان، موفق به کسب مقام اول شد. این برتری به او جایزه‌ای به ارزش ۴۲ میلیارد تومان در زمینه تلاوت قرآن داد.

یونس شاهمرادی در رقابت با قاریانی از کشورهای عربستان و مراکش، توانست رتبه اول بخش قرائت قرآن را به دست آورد. رئیس هیئت مدیره اداره کل سرگرمی عربستان، ترکی بن عبدالمحسن آل شیخ، از این برتری تجلیل کرد. در پایان این مسابقات، که شش گواهینامه از کتاب “رکوردهای جهانی گینس” را به دست آورد، توانست موفقیت خود را برجسته کند.

یونس شاهمرادی قاری قرآن
یونس شاهمرادی قاری قرآن

یونس شاهمرادی شیعه است یا سنی؟

در بیوگرافی یونس شاهمرادی باید به این موضوع اشاره کنیم که وی اهل مذهب شیعه است و به مذهب شیعه اعتقاد دارد. این ابهام ایجاد شده بود زمانی که در پایان تلاوت، علی العظیم را نگفته بود. اما حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، تأیید کرد که یونس شاهمرادی اصالتاً زنجانی بوده و در حال حاضر در تهران ساکن است.

گفتن “صدق الله العظیم” در پایان تلاوت خود به خود ممنوع نیست و به عنوان یک عمل مستحب نیز مورد قبول است. اما برخی از مراجع تقلید توصیه می‌کنند که به دلیل احتمالی اشتباه در تفسیر عبارت و به منظور جلب دقت و کمال در تلاوت، از گفتن این عبارت خودداری شود.

بیوگرافی باریش آردوچ (barış arduç)

در روایات آمده که پایان تلاوت قرآن را با گفتن عبارت تصدیق به پایان ببرید. اما سؤال اینجاست که چرا اختلافی در این مورد بین شیعه و سنی وجود دارد؟

هر دو عبارت “صدق الله العلی العظیم” و “صدق الله العظیم” در پایان تلاوت قرآن پسندیده و مستحب هستند. اما این اختلاف نظر بیشتر به تعصبات و مفاهیم فرهنگی برمی‌گردد که موجب شده تا گروه‌های مختلف به یکی از این عبارات تمایل داشته باشند.

ممکن است اهل سنت، آوردن کلمه “العلی” را به عنوان یک نشان از تعظیم خداوند و ارتباط امام علی (ع) با الله تفسیر کنند. اما این بهانه برای حذف آیات قرآنی که به تعظیم الله اشاره دارند کاملاً نادرست است و نباید قرآن را به این دلیل تغییر دهیم.

1/5 - (1 امتیاز)

مجله نوبل

سایت مجله نوبل یک سایت خبری و فرهنگی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی، فیلم و سینما، مد و استایل، سبک زندگی و ... فعالیت می‌کند. در این سایت شما می‌توانید به آخرین اخبار و گزارش‌ها در این حوزه‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین مقالات، نقد و بررسی فیلم‌ها، محصولات تکنولوژی و مد را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا