رپورتاژ

تتر از راه‌اندازی بلاکچین اختصاصی خود منصرف شده است!

آردوئینو تأکید کرد که تتر امنیت و پایداری استیبل کوین خود را به مزایای احتمالی داشتن بلاکچین اختصاصی ترجیح می‌دهد و گفت: “برای ما، بلاکچین‌ها صرفاً لایه‌های انتقال هستند.”

پائولو آردوئینو (Paolo Ardoino)‌ مدیرعامل شرکت تتر، به شایعات مربوط به احتمال راه‌اندازی بلاکچین اختصاصی تتر، پاسخ داد.

تتر از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی بلاکچین اختصاصی صرف‌ نظر کرده است

آردوئینو در گفت‌وگویی با بلومبرگ نیوز (Bloomberg News)‌ گفت که تتر از نظر فناوری توانمند است، اما معتقد است بلاکچین‌ها به زودی به یک «کالای عمومی» تبدیل خواهند شد.

او توضیح داد:

ما در فناوری بسیار خوب عمل می‌کنیم، اما فکر می‌کنم بلاکچین‌ها در آینده تقریباً به کالای عمومی تبدیل خواهند شد. شاید راه‌اندازی بلاکچین اختصاصی برای ما گزینه مناسبی نباشد، زیرا بلاکچین‌های بسیار خوبی وجود دارند.

این تصمیم تتر برای عدم ساخت بلاکچین خود، با توجه به موقعیت قدرتمندش در بازار کریپتو، جالب توجه است. USDT با ارزش بازار 115 میلیارد دلار، پرکاربردترین استیبل کوین است و نقش کلیدی در معاملات کریپتو دارد.

آردوئینو تأکید کرد که تتر امنیت و پایداری استیبل کوین خود را به مزایای احتمالی داشتن بلاکچین اختصاصی ترجیح می‌دهد و گفت: “برای ما، بلاکچین‌ها صرفاً لایه‌های انتقال هستند.”

سلطه پنج بلاکچین بزرگ

گزارش‌ها نشان می‌دهند که دنیای بلاکچین به سرعت در حال گسترش و رقابتی‌تر شدن است. طبق داده‌های DeFiLlama، پنج بلاکچین بزرگ تقریباً 86 درصد از کل ارزش قفل‌شده (TVL) در میان 306 زنجیره مختلف را در اختیار دارند.

این پنج بلاکچین شامل زنجیره هوشمند بی‌ان‌بی (BNB Smart Chain)، اتریوم (Ethereum)، پالیگان (Polygon)، ترون (TRON) و آوالانچ (Avalanche) هستند. همچنین، بر اساس داده‌های DappRadar، تعداد زیادی از برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) و قراردادها روی این زنجیره‌ها توسعه یافته و منتشر شده است.

برای چاقی چه بخوریم؟ بخورید و بیاشامید تا چاق شوید!

با این حال، اتریوم که بیشترین استفاده را دارد، 87.7 میلیارد دلار از مجموع 133.2 میلیارد دلار ارزش قفل‌شده در تمام شبکه‌ها را به خود اختصاص داده است. بلاکچین‌های دیگر مانند ترون که 49 درصد از عرضه USDT را مدیریت می‌کند، نیز به عنوان جایگزین معتبری برای استیبل‌ کوین تتر شناخته می‌شوند.

به گفته آنجلا انگ (Angela Ang)، مشاور ارشد سیاست‌ گذاری در شرکت هوش بلاکچین TRM Labs، موفقیت این بلاک‌چین‌ها به توانایی آن‌ها در ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد مانند سرعت، امنیت، هزینه یا قابلیت تعامل بستگی دارد که در سایر بلاکچین‌ها وجود ندارد.

تصمیم تتر برای اینکه به یک بلاکچین خاص وابسته نشود، نشان می‌دهد که تمرکز این شرکت بر روی گسترش استفاده و پذیرش تتر USDT است و نمی‌خواهد استیبل‌کوین خود را به یک شبکه بلاکچین محدود کند.

این رویکرد با نظر آردوئینو هم‌خوانی دارد که معتقد است بلاکچین‌ها به تدریج به کالای عمومی تبدیل می‌شوند و اولویت تتر این است که استیبل‌کوینی قابل اعتماد و امن ارائه دهد که به راحتی با پلتفرم‌های مختلف بلاکچین سازگار باشد.

در حال حاضر، ارزش کل بازار کریپتو به 2.135 تریلیون دلار رسیده است، در حالی که این مقدار در روز جمعه 2.09 تریلیون دلار بود. این افزایش به دلیل سخنرانی اخیر رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، که احتمال کاهش بیشتر نرخ‌های بهره را مطرح کرد، رخ داده است.

منبع خبر: nipoto mag

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

مجله نوبل

سایت مجله نوبل یک سایت خبری و فرهنگی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی، فیلم و سینما، مد و استایل، سبک زندگی و ... فعالیت می‌کند. در این سایت شما می‌توانید به آخرین اخبار و گزارش‌ها در این حوزه‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین مقالات، نقد و بررسی فیلم‌ها، محصولات تکنولوژی و مد را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا