موبایلتکنولوژی و دیجیتال

بررسی ردمی نوت 12 | مشخصات، پردازنده و قیمت

بررسی شیائومی ردمی نوت 12؛ صفحه نمایش؛ دوربین؛ باتری و شارژ؛ قیمت Redmi Note 12

در بررسی ردمی نوت 12 میدانیم که یک گوشی جدید ساخت چین است. در اینجا قصد داریم گوشی شیائومی ردمی نوت 12 را بررسی کنیم و ببینیم آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر؟ در ادامه با مجله نوبل همراه باشید.

شیائومی سری Redmi Note 12 خود را در 27 اکتبر در چین عرضه کرد. این سری دارای 4 مدل شامل Note 12، Pro، Pro+ و Explorer Edition می باشد. Note 12 مدل پایه در خط تولید Redmi Note 12 است. اگرچه نوت 12 به عنوان نقطه شروع برای سری ردمی نوت 12 عمل می کند و بهترین معامله برای کاربران مقرون به صرفه است، اما به دور از یک دستگاه ارزان قیمت است. مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 12 دارای چند ویژگی خوب با برخی معایب است.

بررسی ردمی نوت 12

بیایید ببینیم که آیا تصاویر شیائومی ردمی نوت 12 می توانند انتظارات طرفداران شیائومی را برآورده کنند یا خیر. با معرفی و بررسی ردمی نوت 12 همراه ما باشید.

طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 12

Redmi Note 12 در این زمینه یک شاهکار است، زیرا شیائومی اساساً بر هنر پرچمدار جلوه دادن گوشی های خود تسلط یافته است. در قسمت جلویی یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با حاشیه های بسیار کوچک در اطراف آن قرار دارد. قاب پایینی گوشی کمی بزرگتر است، اما با این وجود، هنوز تنها چند سانتی متر ضخامت دارد. با یک بریدگی کوچک در بالای صفحه نمایش در وسط، فضای بسیار کمی توسط قاب ها اشغال می شود.

آموزش غیر فعال کردن رومینگ رایتل (rightel)
بررسی ردمی نوت 12
بررسی ردمی نوت 12

ابعاد سخت افزاری گوشی شیائومی ردمی نوت 12 165.9 در 76.2 در 8 میلی متر است و وزن نوت 12 در 188 گرم چندان سنگین نیست. گوشی شیائومی ردمی نوت 12 دارای دو سیم کارت است و مقاومت در برابر قطرات آب و گرد و غبار با رتبه IP53 باعث کاربرپسندتر شدن دستگاه می شود. شیک بودن در دو طرف گوشی به چشم می خورد. حتی اگر کمی مستعد لک باشد، پلاستیک صاف حس خوبی دارد و یک مستطیل قابل توجه در گوشه سمت چپ بالا به خوبی تنظیمات دوربین دوگانه را در بر می گیرد.

صفحه نمایش

در ادامه بررسی ردمی نوت 12 میپردازیم به صفحه نمایش Redmi Note 12: صفحه نمایش موبایل Redmi Note 12 یک دستگاه OLED 6.67 اینچی با رزولوشن 2400 x 1080 یا 409 پیکسل بر اینچ است. همچنین دارای نرخ رفرش 120 هرتز است، اما باید این گزینه را در تنظیمات انتخاب کنید زیرا به طور پیش فرض 60 هرتز است. این یک صفحه نمایش عالی است. با حجم 95.8 درصد طیف کاملی از رنگ ها را با دقت و درخشان نشان می دهد و 95.4 درصد فضای sRGB را پوشش می دهد. با وجود استفاده از فناوری OLED، همچنان سطح روشنایی خوبی دارد. کنتراست نیز به لطف فناوری OLED عالی است.

همه اینها منجر به نمایشگری می شود که با سایرین در این بازه قیمتی (و چندین سطح بالاتر) برابری می کند، اما جنبه عجیبی هم دارد. متن روی منوها گاهی اوقات به‌طور مختصر کشیده می‌شود و در دو مکان ظاهر می‌شود، و باعث می‌شود متن طوری به نظر برسد که گویی نمی‌تواند با نرخ تازه‌سازی صفحه مطابقت داشته باشد.

بهترین لپ تاپ معماری | لپ تاپ مناسب معماری

دوربین شیائومی ردمی نوت 12

علاوه بر دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، تنها یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی (f/2.4) وجود دارد. سنسور اصلی دارای اندازه لنز 0.8 نیکروم است. روی کاغذ، همه چیز عالی به نظر می رسد، اما موضوع آزمایش واقعی است و این دوربین ها هنوز به طور کامل آزمایش نشده اند.

در قسمت جلویی، نوت 12 از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض با دیافراگم f/2.0 و لنز 1/4 اینچی 1.12 میکرومتری بهره می‌برد. دوربین 8 مگاپیکسلی جلو در هنگام گرفتن عکس های سلفی مشکلی را نشان نمی دهد. با دوربین اصلی پشتی می‌توانید ویدیوهای 1080p با سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه بگیرید. در حالی که دوربین سلفی به شما امکان می دهد ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

ردمی نوت ۱۲ اکسپلورر
ردمی نوت ۱۲ اکسپلورر

عملکرد

تا به حال همه چیز خوب پیش می رفت، اما وقتی به نرم افزار نگاه می کنید، چیزهای ناخوشایندی را خواهید دید. علیرغم این واقعیت که Redmi Note 12 هنگام وبگردی و جابجایی بین برنامه ها بسیار سریع به نظر می رسد، این امتیازات تصویر متفاوتی از قابلیت های Qualcomm Snapdragon ارائه می دهد. پردازنده گوشی شیائومی ردمی نوت 12 چیپست 6 نانومتری اسنپدراگون 4 نسل اول کوالکام است و پردازنده گرافیکی گوشی شیائومی ردمی نوت 12 یعنی آدرنو 619 آن را همراهی می کند.

نوت دارای 12 تا 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. انواع حافظه داخلی و رم شیائومی ردمی نوت 12 4/128 گیگابایت، 6/128 گیگابایت، 6 گیگابایت، 8/128 گیگابایت و 8/256 گیگابایت است. این دستگاه دارای فناوری انتقال اطلاعات UFS 2.2 می باشد. برای ارزیابی عملکرد بازی و ویژگی های شیائومی ردمی نوت 12، آزمایشی سه بعدی انجام داده ایم. گوشی شیائومی ردمی نوت 12 تقریباً نیمی از عملکرد گوشی های رقیب را با همان قیمت دارد.

کامپیوتر چست؟ و چه کاربردی دارد؟

باتری و شارژر

باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت کاملاً کافی است. تنها زمانی که در طول روز نیاز به شارژر دارید، زمانی است که در حال انجام فعالیت های پرقدرت مانند بازی یا ناوبری GPS هستید. قابل ذکر است، پس از یک ساعت تماشای یک ویدیوی استریم با حجم و روشنایی کم، باتری تنها پنج درصد کاهش یافت.

به دلیل قیمت پایین، Redmi Note 12 از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند که در دستگاهی از این نوع انتظار می رود. از طرف دیگر، شارژ سیمی 33 واتی عالی عمل می کند و اگر از صفر شروع کنید می توانید در کمتر از یک ساعت شارژ کامل این گوشی را دریافت کنید. نیازی به نگرانی در مورد شارژ باتری یا عمر باتری نیست.

قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 12

تاریخ عرضه شیائومی ردمی نوت 12 5 ژانویه 2023 خواهد بود. شیائومی ردمی نوت 12 در بازار چین 1199 یوان قیمت دارد. همچنین مقالات بررسی گوشی شیائومی 11i و بررسی شیائومی ردمی K60 را نیز مطالعه کنید.

جمع بندی

اگرچه نوت 12 یک گوشی معمولی است، اما مانند هر گوشی مقرون به صرفه ای، طراحی، صفحه نمایش، کیفیت ساخت، عمر باتری و سایر ویژگی های رایج استاندارد به نظر می رسد. با این حال، کیفیت دوربین و عملکرد کلی جایی است که کاربران دلیل قیمت را خواهند دید. در مجموع، جدیدترین گوشی شیائومی ردمی نوت 12 می تواند انتخاب خوبی برای کارهای متوسط روزانه در حد بودجه شما باشد.

 

منبع: indianexpress

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

مجله نوبل

سایت مجله نوبل یک سایت خبری و فرهنگی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی، فیلم و سینما، مد و استایل، سبک زندگی و ... فعالیت می‌کند. در این سایت شما می‌توانید به آخرین اخبار و گزارش‌ها در این حوزه‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین مقالات، نقد و بررسی فیلم‌ها، محصولات تکنولوژی و مد را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا