زیبایی و سلامت

لاغری و کاهش وزن با رژیم سیب و دارچین

رژیم سیب و دارچین را تا چه اندازه می‌شناسید؟ دارچین یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در غذاهای مختلف است. دارچین یک ادویه محبوب برای سرآشپزها است که علاوه بر طعم دادن به غذاها به کاهش وزن قابل توجهی به بدن کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف دارچین باعث بهبود و افزایش متابولیسم بدن می‌شود. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک چهارم قاشق چای‌خوری از این ادویه، متابولیسم بدن را تا ۲۰ برابر بیشتر از ظرفیت طبیعی بدن افزایش می‌دهد و به بدن اجازه می‌دهد تا چربی‌ها را بسوزاند و کالری‌های ذخیره‌شده را سریع‌تر و کارآمدتر بسوزاند. لاغری و کاهش وزن سریع با رژیم سیب و دارچین را در این مقاله از مجله نوبل بیشتر بشناسید.

رژیم سیب و دارچین و کاهش وزن

رژیم سیب و دارچین از جمله رژیم هایی هستند که با تمرکز بر افزایش متابولیسم بدن باعث کاهش وزن و لاغری می‌شوند. در اکثر رژیم‌های لاغری بدن در وهله اول مقدار زیادی آب از دست میدهد. این باعث می‌شود مردم فکر کنند که کاهش وزن و چربی سوزی سریع است. در حالی که اینطور نیست.

چگونه در یک رژیم غذایی کوتاه یک هفته‌ای 5 کیلوگرم از چربی بدن خود را کم کنیم! این ادعاها کاملاً قابل قبول هستند، اما این بدان معنی است که کم آبی در رژیم غذایی سیب و دارچین وجود ندارد. در واقع می‌توان گفت این ترکیب برعکس عمل می‌کند و به هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند.

در مطلب قبل در مورد رژیم سیب و خواص آن صحبت کردیم که هم می‌تواند لاغری و هم سلامت بدن داشته باشد. پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه این مقاله رژیم سیب را مطالعه کنید. چیزی که باید در مورد آن بیشتر صحبت شود، تحقیقاتی است که در مورد دارچین انجام شده است. در این قسمت به بررسی این موضوع می‌پردازیم تا متوجه شویم این ادویه مورد علاقه شما چه تاثیری روی بدن و کاهش وزن دارد.

رژیم سه روزه سیب
رژیم سه روزه سیب

تحقیق در مورد خواص لاغری دارچین

بر اساس تحقیقات یک دانشگاه بریتانیایی، استفاده از قرص دارچین برای کاهش وزن (به ویژه چربی های ذخیره شده در شکم و پهلو) می‌تواند بسیار موثر باشد. این پایان کار نیست. نتایج نشان می‌دهد که استفاده از دارچین در سایر رژیم‌ها و رژیم‌های غذایی نیز می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. نتایج نشان می‌دهد افرادی که از داچین استفاده می‌کنند تا 50 درصد کاهش وزن بیشتری را تجربه می‌کنند.

راه‌های مختلفی برای استفاده از دارچین در رژیم غذایی وجود دارد. با توجه به رژیم غذایی امروز ما که رژیم سیب و دارچین است، می‌توانید برای کاهش وزن از ترکیب این دو استفاده کنید. یا مثلاً می‌توانید از دارچین در سایر غذاها و تنقلات استفاده کنید.

گفته می‌شود برای کاهش وزن با دارچین بهتر است 0.5 گرم دارچین در وعده صبحانه، 1 گرم در ناهار و مجدداً 0.5 گرم در وعده شام ​​مصرف شود. دارچین را می‌توان با غذاهای دیگر استفاده کرد. برای مثال ترکیب دارچین و عسل می‌تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد. این ترکیب اجازه نمی‌دهد چربی‌ها در نواحی مانند شکم و باسن ذخیره و جذب شوند! برای استفاده از این ترکیب می‌توانید 1 قاشق غذاخوری دارچین را نیز در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد. بعد از نیم ساعت 2 قاشق غذاخوری عسل به این مخلوط اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  8 مدل از بهترین ژل موی سر ایرانی و خارجی

فواید دارچین در کاهش وزن عبارتند از:

  1. قند خون (انسولین) را کاهش داده و ثابت نگه دارید
  2. کاهش اشتها و احساس سیری
  3. چربی سوزی (به خصوص چربی شکم)
  4. از بین بردن چربی های موضعی زیر پوست (سلولیت)

خواص نوشیدنی سیب، دارچین و لیمو

در رژیم سیب و دارچین این نوشیدنی بعنوان یکی از نوشیدنی‌های این رژیم بحساب می‌آید و دستور تهیه این نوشیدنی شامل چوب دارچین، سیب سبز و آبلیمو است که سه غذای کاملا طبیعی و مفید هستند. این غذاها بسیار سالم هستند و ترکیب آن‌ها خواص آن‌ها را بسیار افزایش می‌دهد. در ادامه بیشتر در مورد این نوشیدنی صحبت خواهیم کرد.

با مصرف نوشیدنی‌های رژیم سیب و دارچین، تمام چربی‌های شما یک شبه آب نمی‌شود. این بدان معناست که شما نمی‌توانید امیدوار باشید که در یک یا دو روز بدنی تراشیده داشته باشید. اما می‌توانید مطمئن باشید که این نوشیدنی متابولیسم شما را تحریک می‌کند و به کاهش وزن کمک می‌کند. سیب سبز یا دارچین مانند لیموترش از بدن ما در برابر آسیب‌های ناشی از آنتی اکسیدان‌ها محافظت می‌کند. با مصرف این نوشیدنی، مقدار زیادی پلی فنول دریافت می‌کنید که اثرات شگفت انگیزی بر سلامت قلب دارد.

باید بدانید که آنتی اکسیدان‌ها به خودی خود باعث کاهش وزن و لاغری نمی‌شوند. کاری که این مواد مغذی انجام می‌دهند کمک به عملکرد صحیح اندام‌های بدن است. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌ها مراقبت می‌کنند و کبد را سالم نگه می‌دارند. می‌دانید که سلامت و عملکرد خوب کبد به کاهش وزن کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که یک قانون اساسی وجود دارد: هر ماده غذایی غنی از آنتی اکسیدان حاوی چربی یا کالری کمتری است.


توجه: “لاغری و کاهش وزن سریع با رژیم سیب و دارچین”


رژیم سیب و دارچین چه فوایدی دارد؟

رژیم سه روزه سیب و دارچین
رژیم سه روزه سیب و دارچین

سطح قند و کلسترول خون را تثبیت کنید

دارچین تاثیر غیرقابل انکاری در کاهش قند و کلسترول خون دارد. مطالعه‌ای در دانشکده کشاورزی پاکستان نشان داد که مصرف 1 تا 6 گرم دارچین در روز قند خون، تری گلیسیرید و کلسترول را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می‌دهد. افزودن دارچین به چای سیب با افزایش محتوای منگنز آن نیز انتخاب خوبی برای کاهش کلسترول خون به طور طبیعی است.

ویتامین B6

در رژیم سیب و دارچین ویتامین B6 موجود در سیب میزان انتقال اکسیژن مورد نیاز بدن را افزایش می‌دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان مکمل‌های غذایی، ویتامین B6 با سالم نگه داشتن اندام‌هایی که گلبول‌های سفید را تولید می‌کنند، نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی ایفا می‌کند. مطالعه‌ای در دانشگاه آریزونا در ایالات متحده نیز نقش مکمل دارچین همراه با سیب را به عنوان یک گروه آنتی اکسیدانی قوی تایید کرد. آنتی اکسیدان‌ها به ترمیم سلول‌های آسیب دیده در بدن کمک می‌کنند.

پشتیبانی فیبر

در رژیم سیب و دارچین، فیبر نه تنها از یبوست جلوگیری می‌کند، بلکه فیبر موجود در سیب و دارچین نیز خطر ابتلا به هموروئید را کاهش می‌دهد. دانشگاه کلرادو در ایالات متحده بیان می‌کند که فیبر موجود در سیب و دارچین می‌تواند مواد اضافی موجود در روده‌ها و به طور کلی دستگاه گوارش را از بین ببرد. این مواد اگر در دستگاه گوارش باقی بمانند به عنوان سم عمل می‌کنند. در مطالعه دیگری، کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده دریافت که عصاره دارچین به عنوان یک ماده شیمیایی مفید از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند. این به دلیل خواص محافظتی دارچین در برابر استرس اکسیداتیو است. گفته می‌شود که معجون سیب و دارچین باعث افزایش متابولیسم در بدن می‌شود و در نتیجه به روند کاهش وزن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید  11 روش سفید کردن دندان در خانه که لازم است بدانید

سلامت قلب

سیب سبز یا دارچین مانند لیمو از بدن ما در برابر آسیب‌های ناشی از آنتی اکسیدان‌ها محافظت می‌کند. با مصرف این نوشیدنی، مقدار زیادی پلی فنول دریافت می‌کنید که اثرات شگفت انگیزی بر سلامت قلب دارد.

کنترل قند خون و دیابت

ترکیب این نوشیدنی در کنترل قند خون موثر است. دارچین یکی از بهترین ادویه‌هایی است که از سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 جلوگیری می‌کند. ترکیبات دارچین بر آنزیم‌های گوارشی ما تأثیر می‌گذارد و به تجزیه مواد مغذی و کنترل قند خون کمک می‌کند. افزودن دارچین به سیب باعث می‌شود بدن بهتر بتواند گلوکز (قند) را کنترل کند و جذب آن را کندتر کند. این اثرات همچنین سلامتی را تقویت می‌کند و به حفظ تناسب اندام بسیار کمک می‌کند که این خود به تنهایی باعث زیبایی و سلامت اندام بن می‌شود.

معجون رژیم سیب و دارچین

عناصر:

  • 4 لیتر آب
  • 6-4 سیب
  • 6 عدد چوب دارچین

روش تهیه:

  1. آب را روی اجاق به جوش بیاورید.
  2. سیب را پوست بگیرید و ورقه کنید، سپس آن را در آب جوش بریزید.
  3. چوب دارچین را به آن اضافه کنید.
  4. بگذارید 15 دقیقه بجوشد.
  5. مخلوط آب، دارچین و سیب را در پارچ بریزید.
  6. وقتی نیمی از پارچ پر شد، نصف بعدی را آب خالص بریزید.
  7. یک لیوان از این معجون را روزی قبل از هر وعده غذایی بنوشید.

خواص رژیم سیب و دارچین

تا اینجا با خواص رژیم سیب و دارچین به صورت جداگانه و البته طرز تهیه معجون سیب و دارچین برای لاغری آشنا شدید. در این قسمت قصد داریم شما را با خواص رژیم سیب و دارچین آشنا کنیم. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. با مطالعه این قسمت از مقاله با سایر نکات استفاده از این ترکیب آشنا خواهید شد.

تثبیت قند و کلسترول خون

کاهش قند و کلسترول منفی یکی از خواص قطعی دارچین است که در مطالعات مختلف به اثبات رسیده است. بر اساس تحقیقات انجام شده در کالج کشاورزی پاکستان، مشخص شد که 1 تا 6 گرم دارچین در روز باعث کاهش قند خون، تری گلیسیرید و کلسترول در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. علاوه بر این، با افزودن دارچین به چای سیب، به دلیل محتوای بالای منگنز، کاهش کلسترول منفی یا LDL به طور طبیعی اتفاق می افتد.

نتیجه گیری

در پایان، استفاده از رژیم سیب و دارچین می‌تواند گزینه خوبی برای کاهش وزن باشد. البته میزان کاهش وزن بدن به ساختار بدن بستگی دارد. اما در هر صورت می‌توانید از تاثیر مثبت این ترکیب در لاغری و کاهش وزن مطمئن باشید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر قصد دارید از دارچین فقط در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید، برای هر وعده غذایی بیش از مقدار ذکر شده مصرف نکنید. مصرف زیاد هر ماده غذایی نیز می‌تواند مشکلاتی را در بدن ایجاد کند.

منبع: Apple and cinnamon diet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا