هنر و سینما

بهترین فیلم های تاریخی از نگاه نتفلیکس

از رقابت، جنگ، عاشقانه‌های سلطنتی و حقوق سیاسی گرفته تا رویدادهای پایان ناپذیر جنگ جهانی دوم، تاریخ پرکشش جهان مملو از مضامین جذاب و ارزشمندی است که کارگردانان در سراسر جهان احساس می‌کنند و می‌خواهند از آن استفاده کنند. اکثر بهترین فیلم های تاریخی در حال حاضر در نتفلیکس، بزرگترین سرویس پخش جهان در دسترس هستند. برای اینکه انتخاب فیلم‌های ایده‌آل برای تماشا را برای شما ساده‌تر کنیم، فهرستی از بهترین فیلم های تاریخی در نتفلیکس را که می‌توانید تماشا کنید، گردآوری کرده‌ایم. با مجله نوبل همراه باشید.

1. Troy (تروی)

بهترین فیلم های تاریخی یونانی
بهترین فیلم های تاریخی یونانی

IMDb: 7.2/10

تروی یک فیلم تاریخی عالی هالیوود برای تماشای مخاطبین نتفلیکس از سال 2004 است. این فیلم بر اساس ایلیاد هومر شاعر یونان باستان است که داستان درگیری حماسی بین پادشاهی اسپارتا و تروی را روایت می‌کند. این فیلم چندین لحظه اکشن فوق العاده و فیلمبرداری خیره کننده دارد. علیرغم اینکه برد پیت در این فیلم جوان است، اما تصویر آشیل توسط برد پیت این داستان در مورد عشق، تراژدی، حرص، انتقام و همچنین افتخار واقعاً جذاب را افزایش می‌دهد.

2. Glory

بهترین فیلم های هیولایی تاریخ
بهترین فیلم های هیولایی تاریخ

IMDb: 7.8/10

Glory یک فیلم تاریخی با بازی مورگان فریمن و دنزل واشنگتن درباره هنگ پیاده نظام 54 ماساچوست (همچنین به عنوان اولین هنگ سیاهپوست شناخته می‌شود) است که در طول جنگ داخلی برای ارتش اتحادیه می‌جنگید. Glory فیلمی بی نظیر است که به موضوعاتی مانند نژادپرستی، برده داری، آزادی و قربانی می‌پردازد. فیلم به زیبایی فیلمبرداری و کارگردانی شده است. همچنین، از لحاظ زیبایی شناختی، سکانس‌های بسیار خیره‌کننده، غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی دارد که آن را به یکی از بهترین فیلم ‌های تاریخی نتفلیکس تبدیل می‌کند که تاکنون ساخته شده است.

نقد فیلم در مدت معلوم؛ به روایت واقعیت‌های پنهان

3. Suffragette

IMDb: 6.9/10

Suffragette یک فیلم منحصر به فرد در مورد جنبش فمینیستی است که با اختلاف بسیار مهم ترین رویداد در تاریخ انگلیس است. زنان ابتدا در طول این مبارزات در قرن بیستم برای حقوق رای خود در کشور کمپین را آغاز کردند. این فیلم علاوه بر اینکه واقعاً نشاط آور است، بازی‌های برجسته‌ای در آن خود دارد. این فیلم دارای الگوهای زن خشن است و تصویری صریح از مشکلات زنان در قرن نوزدهم در هنر و سینما است. تماشای این فیلم تاریخی نتفلیکس برای همه ضروری است، نه فقط کسانی که فیلم تاریخی دوست دارند.

4. Outlaw King

بهترین سریال های تاریخی و عاشقانه کره ای
بهترین سریال های تاریخی و عاشقانه کره ای

IMDb: 6.9/10

The Outlaw King فیلمی است که روایتی از رابرت بروس که به “شاه قانون شکن” نیز معروف است را روایت می‌کند. او در تاریخ اسکاتلند به عنوان یک قهرمان شناخته می‌شود. داستان این فیلم در قرن چهاردهم اسکاتلند می‌گذرد، جایی که پادشاه قانون شکن شجاعانه برای بازپس گیری استقلال کشورش از انگلیس مبارزه می‌کند.

در این فیلم کریس پاین در نقش رابرت بروس بازی می‌کند و دارای سکانس‌های مبارزه فوق‌العاده و سکانس‌های اکشن شگفت‌انگیزی است. پادشاه یاغی از آنجایی که در اسکاتلند می‌گذرد، از نظر بصری دیدنی است. به دلیل فیلمبرداری و موسیقی متن عالی، اگر آن را ندیدید، حتما ضرر می‌کنید.

5. Mudbound

بهترین سریال های تاریخی نتفلیکس
بهترین سریال های تاریخی نتفلیکس

IMDb: 7.4/10

این فیلم در دوران پس از جنگ جهانی دوم داستان دو سرباز را روایت می‌کند که پس از خدمت در جنگ به خانه می‌آیند. Mudbound که همچنین بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است، به ریشه‌های عمیق تعصباتی می‌پردازد که در طول جنگ جهانی دوم در ایالات متحده وجود داشت.

نقد فیلم بابیلون | نقد و بررسی فیلم Babylon 2022

کری مولیگان، جیسون کلارک و جیسون میچل در این فیلم بازی می‌کنند که به موضوعاتی از جمله PTSD، نژادپرستی، خانواده، والدین و همچنین برابری می‌پردازد. این بهترین فیلم های تاریخی در نتفلیکس، به لطف کارگردانی برجسته و روایتی جذاب، مطمئناً برای همه طرفداران فیلم های تاریخی توصیه می‌شود که باید تماشا شود.

6. First they killed my father

بهترین سریال های تاریخی نتفلیکس
بهترین سریال های تاریخی نتفلیکس

IMDb: 7.2/10

First They Killed My Father روایتی از امید، رنج و فداکاری است که بر اساس خاطراتی به همین نام نوشته شده است. این فیلم زندگی یک دختر 5 ساله را به تصویر می‌کشد که در دوران حکومت وحشتناک خمرهای سرخ در کامبوج بزرگ شده است. سپس کودک پس از جدا شدن از والدینش در سنین پایین مجبور به آموزش سربازی می‌شود.

برخلاف هر فیلم دیگری در فهرست ما، این فیلم داستان بقای یک کودک را به شیوه‌ای دلچسب و دلخراش توصیف می‌کند. آنجلینا جولی نیز به طرز ماهرانه‌ای این فیلم را کارگردانی می‌کند که بازی‌های قدرتمند، فیلمبرداری شگفت انگیز و چندین لحظه سخت اما فراموش نشدنی دارد. First They Killed My Father یکی دیگر از بهترین فیلم های تاریخی است.

7. The king

بهترین سریال های تاریخی مذهبی ایران
بهترین سریال های تاریخی مذهبی ایران

IMDb: 7.2/10

پادشاه یک فیلم اصلی نتفلیکس با بازی تیموتی چالامه در نقش شاهزاده‌هال در نقش اصلی است. داستان حول محور شاهزاده هال است که پس از مرگ او به عنوان پادشاه هنری جانشین پدرش می‌شود. سپس، شاهزاده جوان باید به زور در تمام جنگ‌ها و سیاست حرکت کند.

پادشاه یک درام تاریخی عالی با بازی عالی، فیلمبرداری خیره کننده، لباس‌های فوق العاده و همچنین طراحی و تولید است، پادشاه دارای سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز و صحنه‌های رزمی نفس‌گیر است که تحسین همه دوستداران تاریخ را به ارمغان می‌آورد.

نقد فیلم بو ترسیده؛ نقدی بر فیلمی که شاید هرگز فراموش نشود

8. محاکمه شیکاگو 7

IMDb: 7.8/10

محاکمه شیکاگو 7، به کارگردانی آرون سورکین بزرگ، داستان شیکاگو 7 را دنبال می‌کند. شیکاگو 7 نامی است که به گروهی از معترضان ضد ویتنام داده شده است. آنها به دروغ متهم به شورش کنوانسیون ملی دموکرات 1968 در شیکاگو بودند. این فیلم داستان محاکمه آنها را روایت می‌کند. سپس، این فیلم دارای گروهی از بازیگران، از جمله بازیگران مشهوری مانند ساشا بارون کوهن است. همچنین یک قطعه کارگردانی زیبا است.

جمع بندی

در این لیست 8 تا از بهترین فیلم های تاریخی را از نگاه نتفلیکس برای شما عزیزان معرفی کردیم در ادامه فیلم های تاریخی بیشتری را در قسمت کامنت با ما در اشتراک بگذارید.

منبع: imdb

مطلب مرتبط:

بهترین فیلم ترسناک جهان

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

مجله نوبل

سایت مجله نوبل یک سایت خبری و فرهنگی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی، فیلم و سینما، مد و استایل، سبک زندگی و ... فعالیت می‌کند. در این سایت شما می‌توانید به آخرین اخبار و گزارش‌ها در این حوزه‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین مقالات، نقد و بررسی فیلم‌ها، محصولات تکنولوژی و مد را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا