ترفندتکنولوژی و دیجیتال

آموزش غیر فعال کردن رومینگ رایتل (rightel)

رایتل نیز مانند سایر اپراتورهای کشور کاربران زیادی دارد و در این راستا خدمات مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌دهد بنابراین یکی از مهمترین امکاناتی که این اپراتور برای مشتریان خود که در خارج از کشور هستند فراهم کرده است رومینگ است. با استفاده از رومینگ در سفر به خارج از کشور می‌توانید بدون خرید سیم کارت از سیم کارت رایتل خود استفاده کنید اما نکته‌ای که در این قسمت حائز اهمیت است تعرفه‌های شماست که با ضرایب مختلف محاسبه می‌شود اما اگر رومینگ رایتل برای شما مفید نیست، می‌توانید آن را غیرفعال کنید که در زیر به طور کامل توضیح داده شده است در ادامه با مجله نوبل همراه باشید.

روش اول؛ با استفاده از پیامک

اولین روشی که برای غیرفعال کردن رومینگ رایتل در نظر گرفته‌ایم و خیلی راحت می‌توانید از آن استفاده کنید استفاده از برنامه پیامک است بنابراین اگر تصمیم به استفاده از این روش دارید، باید عبارت OFF IR را به سامانه 2020 پیامک کنید پس از ارسال پیامک، چند ثانیه صبر کنید تا درخواست شما ثبت و رسیدگی شود سپس پیامکی برای شما ارسال می‌شود که نشان می‌دهد رومینگ غیرفعال شده است که به معنای موفقیت آمیز بودن مراحل است.

rightel
rightel

روش دوم؛ با استفاده از کد دستوری

اما اگر تصمیم دارید رومینگ رایتل را بدون اینترنت و بدون پیامک غیرفعال کنید، کد دستوری را به شما پیشنهاد می‌کنیم که بسیار کاربردی و سریع است و می‌تواند در چند ثانیه مشکل شما را حل کند بنابراین اگر تصمیم به استفاده از این روش دارید باید کد دستوری زیر را در قسمت شماره گیری گوشی وارد کنید و سپس مراحل غیرفعال سازی را طی کرده و منتظر پیامک تایید رایتل باشید.

  • ستاره 210 مربع  (#210*)

روش سوم؛ تنظیمات تلفن

آخرین ترفند که تصمیم داریم معرفی کنیم از قسمت تنظیمات گوشی است که کمی متفاوت و البته کاربردی‌تر است تصور کنید رومینگ شما فعال است و به هر دلیلی نمی‌توانید رومینگ را با استفاده از روش‌های بالا غیرفعال کنید بنابراین این روش می‌تواند مشکل شما را حل کند وقتی رومینگ شما فعال است، تنظیمات رومینگ نیز باید در گوشی شما فعال باشد تا بتوانید از این ویژگی استفاده کنید اما اگر رومینگ سیم کارت شما فعال است، اما تنظیمات رومینگ گوشی شما فعال نیست، به هیچ وجه نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید و این به معنی غیر فعال بودن آن است بنابراین برای استفاده از این روش طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. از منو گوشی وارد تنظیمات شوید.
  2. گزینه Connection را انتخاب کنید.
  3. گزینه Mobile networks را در این مرحله انتخاب کنید.
  4. از قسمت بالا گزینه Data roaming را غیر فعال کنید.
  5. به همین سادگی تنظیمات رومینگ گوشی شما غیر فعال شد و گرچه رومینگ سیم کارت فعال است، اما گوشی به هیچ وجه نمی تواند از این قابلیت بهرمند شود تا زمانیکه شما آنرا فعال سازی کنید.
12 لپ تاپ مناسب برای کودکان در سال 2023؛ لپ تاپ کودک (آپدیت خرداد 1402)

 

منبع: رایتل

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

مجله نوبل

سایت مجله نوبل یک سایت خبری و فرهنگی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی، فیلم و سینما، مد و استایل، سبک زندگی و ... فعالیت می‌کند. در این سایت شما می‌توانید به آخرین اخبار و گزارش‌ها در این حوزه‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین مقالات، نقد و بررسی فیلم‌ها، محصولات تکنولوژی و مد را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا